De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
(Hier moeten we nog even een nieuw Nederlands woord voor vinden, maar aansluitend op het Word of Mouth stukje bedacht ik hier even 1k webspace aan te besteden)
Evangelists zijn de nieuwe ontwikkeling op marketing/pr gebied. In Nederland ken ik er geen, maar ik hou me aanbevolen. Het is eigenlijk een soort guerrilla marketing. Huur iemand in met als enige taak; mensen enthousiast maken voor je bedrijf.
Deze evangelist blogt natuurlijk, post belangrijke fora onder, laat overal zijn expert opinion horen waar hij maar kan, is de aangewezen persoon om een praatje te houden over een (vaak) technische ontwikkeling en is daarnaast sociaalvaardig. Hij vertelt veel over zijn eigen leven, zodat je het gevoel gaat krijgen dat het een echte vriend van je wordt en zo ga je hem gewoon geloven (en aanbidden). Klinkt eigenlijk best gevaarlijk…
Wikipedia’s beschrijving: “ By metaphorical extension, evangelism may also refer to any form of recruitment or spreading-the-word for a group or movement seen as ideological or committed: hence, for instance, open source evangelism. In the context of commercial enterprises which develop or foster a cult following and religious-like fanatacism, the term evangelist can become an unofficial or even an official role/title. This usage was pioneered by Guy Kawasaki in Apple Computer’s marketing of the Apple Macintosh and later amplified and codified by Ben McConnell and Jackie Huba with their book, “Creating Customer Evangelists.” “
Het is gezellig om met de evangelist in de kroeg te belanden en deze weet uiteindelijk vrijwel elk onderwerp terug te brengen naar de essentie; zijn technologie.
De 10 regels om een goede evangelist te zijn volgens Guy K.:
#1: Make Meaning. Create products and services that are designed for the higher purpose of making a difference in the world.
#2: Niche Thyself. Bring truly unique and great products to market. Avoid crap.
#3: Don’t be Paranoid. Welcome and actively engage the early adopter freaks and outer fringe folks who embrace your product from the get-go.
#4: Localize the Pain. Personalize the meaning of your products and services by succinctly and compelling explaining how it will improve one’s life.
#5: Let 100 Flowers Blossom. Don’t force customers to use your products in a certain way. Encourage and facilitate customers to create new uses for your product.
#6: Look for Agnostics, not Atheists. Forsake atheists who will never believe. Instead, spend marketing dollars on agnostics who are neutral and can become believers.
#7: Enable Test Drives. Be generous and find ways to share your product so potential customers can experience it.
#8: Provide a Slippery Slope. Make your products and services easy-to-use. Never create barriers for adoption/acceptance by customers.
#9: Foster Team Spirit. Make customers feel part of the team. Enduring companies have a moral obligation to make customers a part of the ‘family.’
#10: Don’t Ask Anyone to Do Something You Wouldn’t. Do unto your customers as you would have your customers do unto you.
#11: Be a Mensch. If you are a true evangelist … you have a moral obligation to share, to care, to service, and to give abundantly with the expectation your actions will make the world a better place.
Lijstje met evangelists om mijn logje verder te illustreren: – Guy Kawasaki – Apple Evangelist – Vint Cerf – Chief Internet Evangelist van Google – Jeff Sandquist – Microsoft Evangelist – Omar Tazi – Oracle Evangelist – Jeff Kallay – ?Experience Economy Evangelist?
Er zijn er natuurlijk nog veel meer, want goed voorbeeld doet volgen. Van nu af aan ben ik ook Evangelist.
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Verder lezen over Microsoft
Online19.11.2024
Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams
Online18.11.2024
Amerikaanse overheid start onderzoek naar Microsofts clouddienst
Online12.11.2024
Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt
Artificial Intelligence07.11.2024
Zelfs Microsoft Notepad krijgt kunstmatige intelligentie
Online04.11.2024
Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit
Er is een workaroundArtificial Intelligence31.10.2024
Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit
Artificial Intelligence22.10.2024
Je nieuwe collega’s zijn autonome AI-agents in Microsoft Copilot
Online11.10.2024
5 handige programma’s voor online samenwerken
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020