Marketing26.11.2020

Zo scoor je de beste Black Friday deals: 5 tips


De aanbiedingen voor Black Friday vliegen ons al wekenlang om de oren. Want hoewel het morgen pas echt zover is, kun je al de hele maand onweerstaanbare deals scoren. Of zijn die deals helemaal niet zo interessant? Voordat je je winkelmandje volstopt met producten die zijn afgeprijsd, moet je je afvragen of dit nu wel echt zo’n goede deal is. Webshops hebben nogal de neiging om sommige artikelen in de weken voordat de gekte start iets duurder te maken. Dan kunnen ze nu namelijk meer korting geven en dat voelt voor ons dan als zo’n onweerstaanbare aanbieding. Daarom geven we 5 tips om de beste deals te scoren!

1. Vergelijk prijzen

Eindelijk is die tv te koop met dikke korting of je favoriete LEGO-set flink afgeprijsd. Het loont echt om prijzen van webshops met elkaar te vergelijken. Dit kan namelijk tientallen euro’s schelen. Er zijn echt wel goede aanbiedingen, maar het verschil tussen webwinkels kan groot zijn. Gebruik eventueel een vergelijkingssite zoals Knibble, waarop je kunt zien hoe de prijs van een elektronicaproduct is veranderd en waar je een product het goedkoopst kunt bestellen (no spon, just fan). Ook handig na Black Friday trouwens! De Consumentenbond doet zelf dagelijks onderzoek naar de beste deals.

<em>Het loont de moeite om aanbiedingen te vergelijken <\/em>
Het loont de moeite om aanbiedingen te vergelijken

2. Cashback-acties

Naast kortingen wordt er ook veel gewerkt met zogenaamde cashback-acties. De prijs die dan wordt vermeld is niet de prijs die je NU betaalt. Op zich niets mis mee, maar het is wel goed om je te realiseren dat je na aankoop dus nog zelf actie moet ondernemen om je recht op de cashback te claimen. Die acties zijn heel slim opgezet door fabrikanten. Sommige kopers vergeten aanspraak te doen op de cashback of vinden het te veel gedoe. Als je het wel doet heeft de fabrikant jouw gegevens straks in het systeem staan. Dan kunnen ze je nog veel meer aanbiedingen doen in de toekomst.

3. Zit klaar voor de beste deal

De allerbeste deals komen meestal op vrijdag online. Om 0.00u om precies te zijn. En die aanbiedingen zijn vaak goed, maar de producten schaars. De voorraad van die écht goede deals is beperkt. Als je kans wil hebben om die aanbieding in de wacht te slepen moet je niet te lang wachten met kopen. Blijf vanavond wakker en scoor meteen rond middernacht die deal.

4. Pas op voor nepwebshops

Helaas zijn ze er nog steeds: de fake webwinkels. Pas op voor die neppe webshops, want als je daar iets ‘bestelt’ kun je sluiten naar je geld en het product. En je raadt het al, zo rond Black Friday en de feestdagen zijn er meer nepwebshops dan ooit actief. Oplichters willen graag een slaatje slaan uit onze koopwoede. Let op spelfouten, het url-adres en check even de betrouwbaarheid van de zogenaamde winkel. Zijn er reviews beschikbaar? Welke zoekresultaten krijg je op Google?

5. Maak alvast een account aan en check andere kortingsacties

Wil je snel bestellen om die ene deal in de wacht te slepen? Maak dan alvast een account aan bij de webshop waar je een bestelling wil doen. Check meteen even of er nog andere kortingsacties zijn die je kunt claimen. Soms levert het aanmelden voor een nieuwsbrief je al 20% korting op. En die kan bovenop de al bestaande deal komen. Wel de moeite waard toch?

Succes met shoppen!

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes

Verder lezen over Online Shop

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

iDEAL kennen veel mensen als de handige betaaloptie bij webwinkels waarmee je meteen kunt betalen met je bankrekening. We kennen het al decennia en zijn er al helemaal aan gewend, maar in het buitenland zijn ze soms jalo...

Online09.04.2024

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

Webwinkels zijn er maar druk mee: al die retouren. Bij sommige winkels schijnen retourgestuurde kledingstukken gewoon in de shredder te gaan. Maar ook zonder dat ze geshredderd worden is het niet bepaald duurzaam, al die...

Online27.03.2024

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

Amazon heeft geen geweldige ervaringen met AI, of met productpagina’s, maar het gaat de twee desondanks verenigen. Verkopers kunnen straks hun productpagina’s laten maken door kunstmatige intelligentie.

Online14.03.2024

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

We praten er misschien niet dagelijks over, we gebruiken het met zijn allen wel op zeer regelmatige basis. Soms omdat je iets wil kopen waar je eigenlijk even geen budget voor vrij hebt, soms omdat een andere betaalmanie...

Online25.01.2024

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen