Marketing26.11.2020

Zo scoor je de beste Black Friday deals: 5 tips


De aanbiedingen voor Black Friday vliegen ons al wekenlang om de oren. Want hoewel het morgen pas echt zover is, kun je al de hele maand onweerstaanbare deals scoren. Of zijn die deals helemaal niet zo interessant? Voordat je je winkelmandje volstopt met producten die zijn afgeprijsd, moet je je afvragen of dit nu wel echt zo’n goede deal is. Webshops hebben nogal de neiging om sommige artikelen in de weken voordat de gekte start iets duurder te maken. Dan kunnen ze nu namelijk meer korting geven en dat voelt voor ons dan als zo’n onweerstaanbare aanbieding. Daarom geven we 5 tips om de beste deals te scoren!

1. Vergelijk prijzen

Eindelijk is die tv te koop met dikke korting of je favoriete LEGO-set flink afgeprijsd. Het loont echt om prijzen van webshops met elkaar te vergelijken. Dit kan namelijk tientallen euro’s schelen. Er zijn echt wel goede aanbiedingen, maar het verschil tussen webwinkels kan groot zijn. Gebruik eventueel een vergelijkingssite zoals Knibble, waarop je kunt zien hoe de prijs van een elektronicaproduct is veranderd en waar je een product het goedkoopst kunt bestellen (no spon, just fan). Ook handig na Black Friday trouwens! De Consumentenbond doet zelf dagelijks onderzoek naar de beste deals.

<em>Het loont de moeite om aanbiedingen te vergelijken <\/em>
Het loont de moeite om aanbiedingen te vergelijken

2. Cashback-acties

Naast kortingen wordt er ook veel gewerkt met zogenaamde cashback-acties. De prijs die dan wordt vermeld is niet de prijs die je NU betaalt. Op zich niets mis mee, maar het is wel goed om je te realiseren dat je na aankoop dus nog zelf actie moet ondernemen om je recht op de cashback te claimen. Die acties zijn heel slim opgezet door fabrikanten. Sommige kopers vergeten aanspraak te doen op de cashback of vinden het te veel gedoe. Als je het wel doet heeft de fabrikant jouw gegevens straks in het systeem staan. Dan kunnen ze je nog veel meer aanbiedingen doen in de toekomst.

3. Zit klaar voor de beste deal

De allerbeste deals komen meestal op vrijdag online. Om 0.00u om precies te zijn. En die aanbiedingen zijn vaak goed, maar de producten schaars. De voorraad van die écht goede deals is beperkt. Als je kans wil hebben om die aanbieding in de wacht te slepen moet je niet te lang wachten met kopen. Blijf vanavond wakker en scoor meteen rond middernacht die deal.

4. Pas op voor nepwebshops

Helaas zijn ze er nog steeds: de fake webwinkels. Pas op voor die neppe webshops, want als je daar iets ‘bestelt’ kun je sluiten naar je geld en het product. En je raadt het al, zo rond Black Friday en de feestdagen zijn er meer nepwebshops dan ooit actief. Oplichters willen graag een slaatje slaan uit onze koopwoede. Let op spelfouten, het url-adres en check even de betrouwbaarheid van de zogenaamde winkel. Zijn er reviews beschikbaar? Welke zoekresultaten krijg je op Google?

5. Maak alvast een account aan en check andere kortingsacties

Wil je snel bestellen om die ene deal in de wacht te slepen? Maak dan alvast een account aan bij de webshop waar je een bestelling wil doen. Check meteen even of er nog andere kortingsacties zijn die je kunt claimen. Soms levert het aanmelden voor een nieuwsbrief je al 20% korting op. En die kan bovenop de al bestaande deal komen. Wel de moeite waard toch?

Succes met shoppen!

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

Verder lezen over Online Marketing

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen

TikTok krijgt meer bekende gezichten. Maar misschien niet hoe je denkt: het introduceert nu AI-avatars van creators die reclame maken.

Social Media18.06.2024

Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen

Verder lezen over Online Shop

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Achteraf betalen bij een webshop kan heel handig zijn, bijvoorbeeld met Riverty of Klarna. Wat zijn de verschillen en de risico's?

Online24.09.2024

Dit is het verschil tussen Riverty en Klarna

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Heb je een Select-abonnement van Bol? Dan is er slecht nieuws: het wordt duurder. Het goede nieuws? Niet belachelijk veel.

Online05.09.2024

Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

De Nederlandse consument geeft steeds meer geld uit online, maar ook steeds meer waarde aan duurzaamheid. Er is alleen wel werk aan de winkel voor webwinkels. Uit onderzoek van Thuiswinkel.org  blijkt namelijk dat consumenten niet voldoende zijn geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen. Daarnaast wordt de impact van het gedrag van consumenten ook nog vaak onderschat.

Online04.09.2024

Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Bestel je wel eens op Shein, AliExpress of Temu? Dan ben je niet de enige en dat ziet ook de Nederlandse overheid...

Online30.07.2024

Worden je Temu-bestellingen straks duurder?

Etsy wordt steeds minder authentiek en verandert zelfs de labels

Het is steeds moeilijker om iets handgemaakts te vinden op Etsy. Nu zelfs helemaal: Etsy verwijdert namelijk het label handgemaakt.

Online13.07.2024

Etsy wordt steeds minder authentiek en verandert zelfs de labels

Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China

Nederlandse consumenten hebben in het eerste kwartaal van 2024 ruim €9 miljard online uitgegeven, een groei van 3% t.o.v. Q1 2023. Het aantal online aankopen nam iets af (-3%) naar ruim 85 miljoen. Wel wordt er meer gekocht bij buitenlandse webshops; zowel het aantal aankopen als de bestedingen cross-border zijn toegenomen

Online01.07.2024

Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling