Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
De aanbiedingen voor Black Friday vliegen ons al wekenlang om de oren. Want hoewel het morgen pas echt zover is, kun je al de hele maand onweerstaanbare deals scoren. Of zijn die deals helemaal niet zo interessant? Voordat je je winkelmandje volstopt met producten die zijn afgeprijsd, moet je je afvragen of dit nu wel echt zo’n goede deal is. Webshops hebben nogal de neiging om sommige artikelen in de weken voordat de gekte start iets duurder te maken. Dan kunnen ze nu namelijk meer korting geven en dat voelt voor ons dan als zo’n onweerstaanbare aanbieding. Daarom geven we 5 tips om de beste deals te scoren!
1. Vergelijk prijzen
Eindelijk is die tv te koop met dikke korting of je favoriete LEGO-set flink afgeprijsd. Het loont echt om prijzen van webshops met elkaar te vergelijken. Dit kan namelijk tientallen euro’s schelen. Er zijn echt wel goede aanbiedingen, maar het verschil tussen webwinkels kan groot zijn. Gebruik eventueel een vergelijkingssite zoals Knibble, waarop je kunt zien hoe de prijs van een elektronicaproduct is veranderd en waar je een product het goedkoopst kunt bestellen (no spon, just fan). Ook handig na Black Friday trouwens! De Consumentenbond doet zelf dagelijks onderzoek naar de beste deals.
2. Cashback-acties
Naast kortingen wordt er ook veel gewerkt met zogenaamde cashback-acties. De prijs die dan wordt vermeld is niet de prijs die je NU betaalt. Op zich niets mis mee, maar het is wel goed om je te realiseren dat je na aankoop dus nog zelf actie moet ondernemen om je recht op de cashback te claimen. Die acties zijn heel slim opgezet door fabrikanten. Sommige kopers vergeten aanspraak te doen op de cashback of vinden het te veel gedoe. Als je het wel doet heeft de fabrikant jouw gegevens straks in het systeem staan. Dan kunnen ze je nog veel meer aanbiedingen doen in de toekomst.
3. Zit klaar voor de beste deal
De allerbeste deals komen meestal op vrijdag online. Om 0.00u om precies te zijn. En die aanbiedingen zijn vaak goed, maar de producten schaars. De voorraad van die écht goede deals is beperkt. Als je kans wil hebben om die aanbieding in de wacht te slepen moet je niet te lang wachten met kopen. Blijf vanavond wakker en scoor meteen rond middernacht die deal.
4. Pas op voor nepwebshops
Helaas zijn ze er nog steeds: de fake webwinkels. Pas op voor die neppe webshops, want als je daar iets ‘bestelt’ kun je sluiten naar je geld en het product. En je raadt het al, zo rond Black Friday en de feestdagen zijn er meer nepwebshops dan ooit actief. Oplichters willen graag een slaatje slaan uit onze koopwoede. Let op spelfouten, het url-adres en check even de betrouwbaarheid van de zogenaamde winkel. Zijn er reviews beschikbaar? Welke zoekresultaten krijg je op Google?
5. Maak alvast een account aan en check andere kortingsacties
Wil je snel bestellen om die ene deal in de wacht te slepen? Maak dan alvast een account aan bij de webshop waar je een bestelling wil doen. Check meteen even of er nog andere kortingsacties zijn die je kunt claimen. Soms levert het aanmelden voor een nieuwsbrief je al 20% korting op. En die kan bovenop de al bestaande deal komen. Wel de moeite waard toch?
Succes met shoppen!
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjesVerder lezen over Online Shop
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024
Klarna komt met abonnement op…. betalen?
Online18.12.2023