Infinity Blade: Unreal op je iPhone

Vorig artikel Volgend artikel

Infinity Blade zal niet herinnerd worden voor de game zelf: de eerste iPhone game van Epic waarin je zult gaan zwaardvechten en die volgens creative director Donald Mustard "een kruising tussen Dragon's Lair, Punch-Out! en Karateka" wordt, zal toch vooral de boeken ingaan als de eerste game op een mobiele telefoon die gebruik maakt van de Unreal Engine. En hoe: de eerder uitgekomen Epic Citadel demo (die je nog gratis kunt downloaden uit de app store) is nog steeds indrukwekkend.

Maar het wordt nog veel beter, volgens Mustard, die met Chair ook verantwoordelijk was voor Xbox Live Arcade hit Shadow Complex vorig jaar. In een interview met Eurogamer zegt hij doodleuk: "Gears of War zie ik ons binnen twee jaar wel op de iPhone laten lopen. Misschien dat het 5 jaar zullen zijn, maar ik denk echt dat het eerder wordt. Met de huidige groei zullen mobiele telefoons over een jaar of drie, vier de kracht hebben van een Xbox 360."

Infinity Blade: Unreal op je iPhone

Dat zijn straffe uitspraken, maar de screenshots liegen er niet om: Infinity Blade wordt in elk geval een hele mooie game. Of er ook veel spelplezier uitgehaald kan worden is natuurlijk vraag twee, maar dat hangt er vooral van af of de game werkt qua besturing. In dit geval is het een specifiek voor het platform ontwikkelde game, dus dan moet je toch je best doen om het te verprutsen. Ik ben ik elk geval verdomde benieuwd naar wat we gaan krijgen als de game in december uit komt!

update: er is ook een trailer vrijgegeven en wat je ook vindt van iPhone gaming, hier zul je van onder de indruk zijn. Als het zo goed speelt als dat de trailer het doet voorkomen wordt dit een hele grote game.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies