Gaming27.08.2011

The Sims Social heeft na 1 week 4.6 miljoen dagelijkse gebruikers


The Sims is als game al jaren succesvol. Al meer dan 140 miljoen exemplaren gingen over de toonbank en EA bracht diverse uitbreidingspakketten op de markt, die ook massaal werden aangeschaft. Toen bekend werd dat het spel op Facebook zou verschijnen kon je aanvoelen dat het een succes zou worden. En dat is het zeker.

FarmVille is een groot succes, maar EA mag niet klagen. Op AppData is te zien, dat ze een week na de lancering, meer dan 4,6 miljoen dagelijkse actieve gebruikers hebben. Vandaag is dat aantal zelfs 6.9 miljoen waarmee ze een 7e plaats innemen. Hiermee heeft Zynga er een serieuze concurrent bij, aangezien FarmVille vandaag 8,5 miljoen actieve gebruikers telt. 

the-sims-social-heeft-na-1-week-4-6-milj.jpg
the-sims-social-heeft-na-1-week-4-6-milj.jpg

Tot op heden is er geen sprake geweest van echte concurrentie voor de games van Zynga. EA is dit wel. Het team heeft jaren lange ervaring met het verbeteren van The Sims en gebruikers keer op keer weer de nieuwe versie te laten aanschaffen. Daarbij heeft EA genoeg resources tot haar beschikking.

The Sims Social is een lichte versie van het totale spel. Playfish heeft flink bijgedragen aan deze versie ontwikkeld. EA heeft ze niet voor niks overgenomen in 2009. Met dit team willen ze nieuwe games gaan ontwikkelen en zodra de deal met PopCap rond is, willen ze beide teams aan elkaar gaan koppelen om mooie dingen te maken.

We zullen zien of EA met al haar mogelijkheden op kan tegen Zynga, die haar sporen heeft verdiend als social game ontwikkelaar. The Sims Social heeft in ieder geval een vliegende start gemaakt. Kijken of de gebruikers blijven terugkomen. [via]

Verder lezen over Facebook

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

Facebook kampt met een technisch probleem waardoor het ineens een heel vervelend voortbrengt wanneer je door je tijdlijn scrollt. Het is ontzettend vreemd en je vraagt je in eerste instantie misschien wel af of het aan j...

Social Media14.02.2024

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

Meta gaat op zijn platforms Facebook, Instagram en Threads een label geven aan content die is gemaakt met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit moet voor meer transparantie zorgen, en hopelijk minder social media-los...

Online07.02.2024

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label