De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
2012 kan de boeken in als een gemengd jaar voor Facebook. Ze behaalden superieure successen op het gebied van marketing, verbeterde hun aanwezigheid op het mobiele vlak en ze behaalden meer dan één miljard actieve gebruikers. Anderzijds deden ze het niet erg goed op de beurs, lieten bedrijven Facebook al snel links liggen en natuurlijk de voortdurende klachten over het beschermen van de privacy.
Maar als er één gebied is waar Facebook domineert ten opzichte van andere sociale netwerken is het wel als middel voor gebruikers om te praten over producten, wat als goed nieuws kan worden beschouwd voor Mark Zuckerberg in 2013. Een survey onder Amerikaanse Facebook-gebruikers van 8thBridge laat zien dat niet alle respondenten social media gebruiken om te praten over producten, maar degene die dit wel doen, kiezen massaal voor Facebook.
Ruim 63 procent gaf aan dat ze Facebook gebruikten om producten te delen en service-informatie te delen met hun vrienden, ten opzichte van 25 procent op Twitter en 22 procent op Pinterest.
De studie liet ook zien dat ongeveer 31 procent van de respondenten totaal geen social media gebruiken om te praten over productinformatie. Hoewel het onderzoek niet echt representatief is voor alle gebruikers op Facebook, geeft het wel een positieve stijgende lijn aan.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023