Facebook Offers niet langer gratis te gebruiken

Vorig artikel Volgend artikel
Facebook Offers niet langer gratis te gebruiken

Sinds april dit jaar was de beta versie van Facebook offers beschikbaar in Nederland. Die functie maakt het mogelijk voor ondernemers om een aanbieding gemakkelijk viraal via Facebook te verspreiden.

Beheerders van een Facebookpagina met meer dan 500 likes in een aantal landen hadden de mogelijkheid een aanbieding te plaatsen en te delen met hun fans. Voorheen gebeurde dit allemaal kosteloos, maar daar komt nu verandering in.

Gokul Rajaram, Hoofd product management voor Facebook's advertising & Pages maakte gisteren bekend dat Facebook de 'aanbiedingen' service gaat vernieuwen en dat bedrijven nu moeten gaan betalen om gebruik te maken van de dienst. 

De voorheen gratis dienst wordt nu omgezet naar een potentiële inkomstenbron. Wall Street wil nog altijd graag nieuwe manieren van groei en winst zien van het bedrijf. Omdat het sociale netwerk nog altijd aan het worstelen is om te bewijzen dat het een boost kan geven aan de inkomsten zal er vanaf nu betaald moeten worden, vanaf 5 dollar per aanbieding.

"The new features will help people find the most relevant Offers, such as in their local area, and help businesses better measure the success of their Offers. Offers will remain free for people to claim." Aldus Facebook.

Offers zal werelwijd beschikbaar komen voor alle bedrijven met meer dan 400 fans, verder voegt Facebook voor bedrijven de mogelijkheid toe om een unieke code aan een aanbieding te hangen om zo beter de resultaten te kunnen zien.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies