De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Met de geruchten dat Facebook op het punt staat mobiele advertenties aan te gaan bieden, is heel de industrie op zoek naar tekens dat Facebook echt een stap in die richting zal gaan zetten.
Volgens All Facebook is een van die ’tekens’ het nieuws van de deal die er is gesloten met Bango voor “payment services.” PaidContent merkt op dat Bango ook analytics aanbiedt voor mobiele websites alsmede voor apps. De diensten die ze aanbieden helpt uitgevers niet alleen om te achterhalen welke soort content ‘werkt’ maar kan ook gebruikt worden om profielen op te bouwen voor de verkoop van advertentie en marketing diensten.
Volgens ZDnet zal de deal vermoedelijk betekenen dat Facebook haar gebruikers wil helpen met aanschaffen van apps, Facebook credits en meer direct via de mobiele app. “Doordat de gemaakte kosten aan de telefoonrekening van de gerbuiker toegevoegd worden (zodat er dus geen credit card nummer ingevoerd hoeft te worden voor iedere aankoop), zullen Facebook gebruikers waarschijnlijk eerder geneigd zijn betaalde content aan te schaffen.“
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023