De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook COO Sheryl Sandberg heeft vandaag de economische waarde bekend gemaakt van Facebook in Europa gebaseerd op een onderzoek en rapport van Deloitte.
Het rapport toont voor de eerste keer de waarde aan van Facebook’s social platform voor bedrijven in de zogeheten EU27 landen. Adverteren, fan pagina’s, apps, evenementen die georganiseerd worden op Facebook en de bestedingen van gebruikers via ethernet of mobiel breedband dragen allemaal bij aan een grotere omzet voor duizenden bedrijven en houden 232.000 mensen aan het werk.
Facebook’s COO Sheryl Sandberg, sprak vandaag op de DLD conference in München en maakte dit nieuws bekend: “Het rapport dat vandaag is uitgekomen laat zien dat Facebook veel meer is dan het delen van foto’s of het in contact blijven met vrienden; steeds vaker betekenen social media ook groei en banen.“
“Zoals het Deloitte rapport belicht zijn social media vooral waardevol voor kleine en middelgrote bedrijven, die de ruggengraat vormen van de Europese economie. De impact die social media hebben is een lichtpunt in deze uitdagende tijden, maar groei komt niet vanzelf. We moeten ervoor zorgen dat we blijven investeren in onderwijs, training, technologie en netwerken zodat social media kunnen blijven innoveren en bijdragen aan economische groei.“
Terwijl de hoogste economische activiteit waaraan Facebook een bijdrage levert plaatsvindt in de vijf grootste Europese landen – het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië – profiteren kleine landen ook van de interactie met social media.
Buiten de vijf grote EU landen is de waarde 4,1 miljard euro (27% van het EU totaal). Van de banen die zonder Facebook niet hadden bestaan, waren de andere EU landen verantwoordelijk voor 83.000 banen (36% van het EU totaal).
Het Deloitte onderzoek heeft Facebook’s impact onderzocht op vier verschillende terreinen:
1. Beperkte invloed: Bij Facebook werken meer dan 600 mensen in Europa, dat vertaalt zich in inkomens, gebouwen, inrichting, apparatuur en toeleveranciers.
2. Bedrijven: Bedrijven vergroten hun omzet en werken aan hun merkbekendheid met behulp van gratis adverteren, fan pagina’s, “vind ik leuk’s” en door direct te communiceren met hun klanten.
3. Impact op platforms: Europese bedrijven die apps ontwikkelen voor Facebook bieden werk aan duizenden mensen. Ook social evenementen die online worden gepland leiden tot bestedingen voor locaties, eten, drinken en andere uitgaven.
4. Impact op technologieën: Veel mensen besluiten een nieuwe smartphone te kopen of een tablet computer om vaker op Facebook te kunnen zijn. Toegang hebben tot de site of een app vertaalt zich in bestedingen voor breedbandverbindingen, mobiel of via een vaste lijn.
Verder lezen over Europa
Marketing01.04.2024
Microsoft gaat het doen: Teams en Office scheiden
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Mobile21.03.2024
De EU doet onderzoek naar Apple’s keuzes voor de App Store
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Technology05.03.2024
Europa geeft Apple gigaboete van 1,84 miljard door Spotify
Social Media19.02.2024
TikTok verslavend? De EU gaat het uitzoeken
Mobile26.01.2024
Je kunt straks apps sideloaden op je iPhone: dit betekent het
Nieuws17.01.2024
Waar zijn de 2 euro munten?
In Spanje en Portugal vind je ze nauwelijksVerder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Infographic
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Online13.04.2018
Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles
InfographicMarketing05.03.2018