Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Marketing rond sociale media concentreert zich op dit ogenblik hoofdzakelijk op de platformen van Facebook en Twitter. Dat is de conclusie van een rapport van Pivot Conference.
Er wordt wel opgemerkt dat een groot aantal marketeers aangeeft om volgend jaar ook een aantal nieuwe sociale mediakanalen uit te proberen. Er wordt daarbij opgemerkt dat meer dan de helft van de respondenten zegt budgetten van traditionele marketing-kanalen naar sociale media te zullen overhevelen. Uit het onderzoek blijkt dat 93 procent van de marketeers campagnes op Facebook heeft opgezet, terwijl 5 procent aangeeft om volgend jaar met een initiatief te willen starten. “Dat betekent dat Facebook 98 procent van de marketeers aantrekt,” merkt het webmagazine BizReport op.
“Volgens 69 procent van de ondervraagden heeft Facebook een uitstekende reclameprogramma.” Daarnaast is 78 procent van de adverteerders actief op Twitter, terwijl 9 procent van plan is activiteiten op te starten. Slechts 46 procent echter heeft een grote waardering voor het reclame-aanbod van Twitter.
Op de derde plaats in de ranglijst staat YouTube (61 procent), gevolgd door LinkedIn (44 procent) en Foursquare (16 procent). Er wordt echter opgemerkt dat 20 procent van de ondervraagde marketeers aangeeft van plan te zijn om volgend jaar te starten met campagnes op deze platformen. MySpace, ooit het belangrijkste sociale netwerk van de wereld, wordt nog door 7 procent van de marketeers ingeschakeld. Bovendien zegt slechts 2 procent van plan zijn om met campagnes te willen starten op MySpace. Bron: express.be
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023