In de categorie “Niet Geschoten” gooit het Amerikaanse koekjesmerk Oreo vandaag hoge ogen. Moedermaatschappij Kraft en reclamebureau 360i zijn eerder vandaag begonnen aan een poging het wereldrecord Facebook “likes” op hun naam te zetten. Het record moet zelfs terugkomen in het officiele “Guinness Book Of World Records“. Vermoedelijk gaat die vermelding wel lukken, aangezien er nog geen officieel record is gezet.
Eerder vandaag riep het populaire koekjesmerk hun 16,6 miljoen Facebook-fans in deze post op om het bericht massaal te “liken” en zo het eerste, officiele wereldrecord Facebook Likes te zetten. De doelstelling, zo’n 45.000 likes binnen 24 uur lijkt weinig problemen op te gaan leveren. Om 17.30 uur vanavond was de actie goed en wel 2 uur onderweg en stond de teller al op meer dan 36.000 likes.
Overigens is het niet de eerste marketingcampagne waar wereldrecords in sneuvelen deze maand. Vorige week nog publiceerde autofabrikant Mitsubishi onderstaande video, waarin het laat zien hoe het maar liefst 5 wereldrecords aan diggelen sloeg met de nieuwe Outlander. Ironisch genoeg werd die campagne overigens bedacht door de Amerikaanse tak van 180.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023