Events09.09.2016

GX Connect: hét digital-marketing-event van Nederland


Gratis deelname

Voor marketeers staan er de komende tijd weer interessante events op de planning en een daarvan is GX Connect. Dit evenement wordt al sinds 2003 georganiseerd door GX Software en is een grote meerwaarde voor iedere online professional in Nederland. Doel van het event is online marketeers inspireren, kennis laten opdoen en met een hoop nieuwe ideeën naar huis laten gaan.

GX Connect

Op 13 oktober 2016 vindt de nieuwe editie van GX Connect plaats in de sfeervolle, industriële locatie: DeFabrique in Utrecht. Voor deze editie zijn interessante sprekers uitgenodigd. Dit zijn de drie keynote-sprekers:

  • Gedragswetenschapper Pelle Guldborg Hansen is een expert op gebied van neuromarketing en consumentengedrag. Hij gaat je meer vertellen over ‘nudging’, een invloedrijke manier om mensen onbewust hun gedrag te laten veranderen. Hij laat voorbeelden zien van ‘nudges’ die op het eerste gezicht een gewone marketingtool lijken, maar eigenlijk een enorme impact hebben gehad op sales en gedragsverandering.
  • Berthold Gunster is regisseur en schrijver maar vooral grondlegger van het Omdenken. Hij zal het publiek uitdagen om vaste denkpatronen vanuit een compleet andere invalshoek te benaderen. In zijn omdenkshow werpt hij een heel ander licht op communicatie tussen organisaties en klanten. Zo ga je een boze klant zien als je meest loyale en je betweterige collega als een zeer deskundig adviseur.
  • Ton Planken sluit GX Connect 2016 af met zijn keynote ‘Als je niet kunt lachen, moet je geen winkel beginnen‘. Hij vindt namelijk dat wij in onze zakelijke activiteiten veel meer het kind moeten durven toelaten en dat doet hij zelf ook. Hij houdt jou een spiegel voor en vraagt je: hoe blijf je verbonden met je doelgroep en met jezelf?
DeFabrique in Utrecht
DeFabrique in Utrecht

Sessies

Naast de drie keynote-sprekers zijn er ook een aantal sessies die je kunt bijwonen om je kennis op gebied van online marketing bij te spijkeren. Dit zijn de 6 sessies waar je als bezoeker uit kunt kiezen.

  1. Ellen Brunninkhuis is product owner bij telecomaanbieder Telfort. Zij is verantwoordelijk voor telfort.nl. Haar streven is dat elke klant het antwoord op zijn vraag zo snel en makkelijk mogelijk moet kunnen vinden. In haar sessie laat zij zien hoe Telfort dit voor elkaar krijgt.
  2. Autoriteit op het gebied van contentstrategie en -management, Atie de Heer, laat zien hoe zij zeer succesvol 1 intranet voor 7 verschillende Ahold-merken heeft neergezet en wat daar allemaal bij komt kijken.
  3. Altijd al willen weten hoe financiële dienstverlener Nationale-Nederlanden haar digitale strategie doorvertaalt naar concrete acties in de praktijk? Kom dan naar de sessie van Senior Formule Manager Marketing Sietse Maat.
  4. In deze sessie deelt Digital Marketing Manager Eelco van den Hoek hoe de Nederlandse Energie Maatschappij de klant van A tot Z volgt én hoe ze deze data inzetten voor sales, service en retentie.
  5. Non-profit-organisatie UWV heeft een unieke case neergezet: kosten besparen terwijl de digitale dienstverlening, en daarmee de klanttevredenheid, verbeterd is. Hoe krijg je dat voor elkaar?! Klantcommunicatie Adviseur Jules Helmich deelt zijn tips.
  6. Digital Marketing Adviseur Peter Sprenger begeleidt bedrijven bij de transitie naar de digitale wereld, is docent bij verschillende universiteiten en heeft grote affiniteit met sport. In zijn sessie laat hij zien wat diverse sportorganisaties doen op het gebied van data en profiling en hoe zij dit kapitaliseren.

Gratis deelname

Wil je GX Connect bijwonen, dan kun je je via de website inschrijven. Deelname aan dit event is gratis. De onderstaande video van de editie van 2015 geeft je alvast een indruk van dit evenement.