Events05.10.2012

BubbleConf, een ongewone conferentie met een doe- het-zelf aanpak


BubbleConf is een geheel nieuwe conferentie in Amsterdam waar ondernemende denkers in technologie, design, UX en business bij elkaar komen rond een gevarieerd programma dat ongewone invalshoeken biedt en actie stimuleert. (lezers aanbieding onderaan de tekst)

Enkele van de internationale topsprekers zijn ontwikkelaar Zed Shaw, Facebook’s Philip Su en designer Juanma Teixido. Op 12 oktober spreken zij in het Tuschinski Theater in Amsterdam.

BubbleConf is geen gewone conferentie. De geprogrammeerde onderwerpen en inzichten zijn soms wat ongebruikelijk voor een conferentie die ernaar streeft om een nieuwe generatie ondernemers en leiders te helpen bij de uitdagingen van een eigen start-up. Zed Shaw vertelt bijvoorbeeld hoe succesverhalen van anderen je niet helpen bij je eigen succes. Mike Lee, oprichter van Appsterdam, noemt ondernemers ronduit dwazen en Laurent Sansonetti van RubyMotion neemt het publiek mee op een reis langs de angst, depressie, stress en het plezier van ondernemen.

bubbleconf-een-ongewone-conferentie-met-.jpg
bubbleconf-een-ongewone-conferentie-met-.jpg
bubbleconf-pic-street.jpg
bubbleconf-pic-street.jpg

BubbleConf biedt niet alleen stof tot nadenken. De conferentie behandelt ook praktische onderwerpen die relevant zijn voor iedereen die werkt in of aan een start-up, van verhalend ontwerp tot juridische onderwerpen. De conferentie brengt een gevarieerd publiek van vernieuwers, VCs, start-ups en grote namen als Facebook en Frog Design bij elkaar voor een programma dat ongetwijfeld veel los maakt.

Doe-het-zelf aanpak
De organisatie van BubbleConf is in handen van start-up Phusion, ontwerpstudio Teixido en innovatieve technologiereus Nedap. Daarmee is de organisatie net zo divers als het publiek. Wat hen bindt is een interesse in innovatie, ontwerp en ondernemerschap. De conferentie wordt georganiseerd met een vergelijkbare doe-het-zelf aanpak. Zoals ze zelf zeggen, “het in elkaar hacken van een conferentie.”

Het ontwerp en thema van BubbleConf is geïnspireerd door ruimtevaart, omdat het soms rocket science is om een succesvolle start-up te lanceren. Met het professionele programma en de recht-voor-z’n-raap aanpak helpt BubbleConf ongetwijfeld sommige (nieuwe) start-ups de volgende stap te zetten op weg naar succes. BubbleConf, 12 oktober 2012, Tuschinski Theater Amsterdam. Voor meer informatie, kaarten en het volledige programma kun je kijken op de website.

Lezers van Dutchcowboys kunnen met extra korting van € 100,- naar die nieuwe en boeiende event : Gebruik hiervoor couponcode BUBBLE12COWBOYS. Wees er snel bij want de kaarten zijn beperkt.

Verder lezen over Crossmedia

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

Even een paar dagen helemaal ondergedompeld worden in de wondere wereld van Disney. Het is voor velen een bijzondere beleving. Herinneringen ophalen aan vroeger (als kind?), of nieuwe herinneringen maken (met kinderen?)....

Entertainment06.04.2024

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Je ziet het wel eens op het NOS Journaal: heel willekeurige beelden van mensen die op straat lopen, of handen die tikken op een toetsenbord. Het zijn stockbeelden: beelden die vaker worden gebruikt en wat algemener zijn....

Marketing13.10.2023

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Wat slimmeriken die eerst bij Instagram werkten hebben eerder dit jaar de app Artifact gelanceerd: een mix tussen de krant/de media en social media. Het is in Nederland nog niet een app waar iedereen het over heeft, maar...

Media14.09.2023

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

Heb je een geweldig product gemaakt waar je volledig in gelooft, maar weet je niet goed hoe je het over de bühne kunt krijgen? Televisie, radio, social media, reclame op internetpagina’s, adverteren in (lokale) krante...

DC Business19.01.2023

Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Het ontwerpbesluit voor het verbod op ongerichte online casino reclames voor hoog-risico kansspelen is gedeeld met de Raad van State. Deze is nauwkeurig doorgenomen door de adviesgever en inmiddels is er een reactie naar...

Online10.01.2023

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

Google heeft een grote vinger in de pap als het gaat om het gevonden worden van berichtgeving vanuit de media. Het bepaalt met zijn algoritme welke media er bovenaan komen te staan en heeft daardoor grote invloed op de c...

Online13.09.2022

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Een van de grootste uitdagingen van MarCom professionals is om voortdurend met goede content te komen dat aanslaat bij het gewenste publiek. Van blogs tot nieuwsbrief teksten en marketing pagina's - ze moeten de juiste m...

Marketing16.06.2022

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merk