Events30.09.2010

Co-creating een iPhone App in 1 dag!


co-creating-een-iphone-app-in-1-dag.jpg
co-creating-een-iphone-app-in-1-dag.jpg

Tijdens het co-creation event was een van de leukste workshops die van Lions, Syntens en Codeglue. Met als titel ‘App in a day: Co-creating an iPhone App‘.

Met een man of 15 was het de bedoeling dat we binnen een uur een iPhone App gingen bedenken en uitwerken. Het idee was een App te ontwikkelen bestemd voor goede doelen waarmee micro-donaties gemaakt kunnen worden. Begonnen werd er met een brainstorm sessie (zie foto) waarbij alle ideeen opgeschreven werden. Het was aan ‘de groep’ te bedenken hoe we de App aan de man gaan krijgen, welke functies er in moeten zitten en hoe gebruikers de App zullen blijven gebruiken.

Nadat alle ideeen opgeschreven waren kreeg iedereen de mogelijkheid te stemmen op de in zijn ogen 3 beste ideeen. Onder andere ‘A good deed A day’, een game, een soort leaderboard, een nieuwsfeed van de goede doelen die jij support, enz. werden gezien als een must-have voor deze ‘Charity Ville‘ iPhone App.

Vervolgens waren er nog 10 minuten om een interaction design in elkaar te zetten. Maar na dit korte uurtje werden de programmeurs aan de slag gezet en hadden ze welgeteld 4 uur de tijd om een App te ontwikkelen.

Tegen het einde van het event werd de App gepresenteerd, beeldmateriaal en screenshots hiervan volgen nog.

De App die ontwikkeld is wordt nog niet uitgebracht, het is een start, er staan nog heel wat goede ideeen op papier die in de 4 uur programmeren niet uitgewerkt konden worden. De App zal dus nog verder ‘improved’ worden.

Ongeveer de helft van alle aanwezigen waren van mening dat de App zoals gepresenteerd gewoon al uitgebracht kan worden. En daarmee lijkt de doelstelling toch behaald! Co-creating an iPhone App in a Day!!

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Co Creation

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!

In de rubriek ‘Beter goed bedacht dan slecht gejat’ deelt Jeroen van Veen, oprichter van creatief bureau Truestory, zijn beste ideeën met de wereld. Nog voordat het verkocht is. Zelfs nog voordat een potentiële kla...

Marketing13.07.2020

​Truestory heeft weer een goed idee! Dit keer een actie om voor thuis te blijven!

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

Het is 2016 en dat is deelbaar door 4, dat is tenminste het ezelsbruggetje wat iedereen wel heeft onthouden en dat betekent schrikkeljaar. Behalve dan in de jaren die deelbaar zijn door 400, dan slaan we hem namelijk ove...

Nieuws27.02.2016

29 Februari, wat doen we met die dag extra?

10 Tips voor een geslaagde schrikkeldag
Pepsi door social branding populairder dan Obama

De verkiezingscampagne tussen Obama en Romney doen me terugdenken aan twee jaar geleden. Toen Indra Nooyi (CEO PepsiCo) mijn hart veroverde en passant meer stemmen vergaarde dan Barack Obama. Een case van twee jaar geled...

Marketing31.10.2012

Pepsi door social branding populairder dan Obama

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

De McMood burger van James Zeelenberg uit Utrecht is de winnende burger van de eerste en tevens zeer succesvolle co-creatiecampagne van McDonald’s Nederland. Martijn Krabbé, jurylid en presentator van de finale, maakt...

Online18.09.2012

McMood wint eerste co-creatie campagne van McDonald’s

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

Een hele hoop fans op de Facebook pagina van je bedrijf is natuurlijk prachtig. Het is een teken dat klanten en consumenten zich verbonden voelen met je merk. Ook de promotionele waarde van veel fans is aantrekkelijk, wa...

Social Media31.05.2011

Wat moet je eigenlijk met al die Facebook fans?

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

Van het media-activisme in de Arabische landen tot een online agenda voor flexibel vrijwilligerswerk, van de open data beweging tot het bouwen van een eco-village in Hong Kong. De kracht van burgerinitiatieven voor he...

Online21.05.2011

‘Co-creating Democracy: Citizen Passion in the 21st Century’

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011

Overmorgen zal voor de 7e keer het Amsterdam Marketing Event plaats vinden, met dit jaar als thema Co-creation. Dit evenement, voor en door studenten met affiniteit voor marketing, is onderdeel van de Marketing Associati...

Marketing16.02.2011

“Co-creation” Amsterdam Marketing Event 2011

Lift11 New innovation Models

Crowd-sourcing is een buzz word wat veel gebruikt wordt maar er is nog maar weinig onderzoek gedaan naar wat het nu kan betekenen voor een project. Wat kan er gebeuren als je als bedrijf je klanten en partners betrekt bi...

Events03.02.2011

Lift11 New innovation Models