Events04.05.2009

Keynote speakers op FoG 2009


keynote-speakers-op-fog-2009.jpg
keynote-speakers-op-fog-2009.jpg

Het NLGD Festival of Games kondigt haar eerste twee keynote sprekers aan; Professor Arnold Wilkins en Adrian Hon vertellen tijdens het 4e NLGD Festival of Games in Utrecht over hun visie op games. Verder kent het festival dit jaar voor het eerst het Pitch & Match evenement, waar ondanks het recente economische klimaat Nederlandse ontwikkelaars zich kunnen presenteren aan internationale uitgevers, media en investeerders.

De stichting NLGD heeft vooraanstaande internationale financiers en uitgevers uitgenodigd, onder meer uit Japan en de Verenigde Staten. Zij staan in de rij staan om nieuw Nederlands talent te ontmoeten. Ook Nederland kent dergelijke partijen, zoals het Dutch Games Fund. Dit is een nieuwe investeerder, waar een gameontwikkelaar bij Pitch & Match direct aan tafel kan aanschuiven. Zij investeren in games voor de Xbox Live Arcade, iPhone, WiiWare, PSN en casual PC Games.

Na Pitch & Match voeren zij pas in het najaar voor het eerst investeringsgesprekken, dus als game developers nu een deal willen dan is Pitch & Match de grote kans!

In totaal kent het NLGD Festival of Games 6 keynotes van vooraanstaande sprekers. Zij geven elk vanuit hun eigen perspectief een beeld over de toekomst en het belang van video games in de
samenleving. De eerder genoemde eerste twee zijn:

* Adrian Hon is de bedenker en maker van een van de grootste Alternative Reality Games ooit gemaakt: Perplex City. Adrian is inmiddels samen met zijn broer Dan, oprichter van Six to Start waar zij nieuwe vormen van belevenisentertainment en recruitment games voor onder andere de BBC en uitgever Penguin maken.

* Professor Arnold Wilkins van de Faculteit Psychologie van de Universiteit van Essex houdt zich al jaren bezig met de effecten van het kijken naar beeldschermen, zoals visuele stress en epilepsie. In zijn keynote op het Festival of Games gaat Wilkins dieper in op de visuele effecten van kleur op het menselijk brein. De impact hiervan is direct toepasbaar bij het ontwerpen van games.