Events12.12.2008

Een middag Online Video Advertising


een-middag-online-video-advertising.jpg
een-middag-online-video-advertising.jpg

Afgelopen woensdag was er in Amsterdam de OVA Summit 08. Daar kwamen een aantal sprekers aan het woord om hun zegje te doen over Online Video Advertising.

Vincent Everts interviewde met zijn flip cam onder andere de keynotespeakers Adam Berrey van BrightCove, Jan Riemens van Zoomin en Stef van der Ziel van www.Jet-stream.nl. Patrick Petersen kreeg Benjamin Faes van Google / YouTube, Patrick Alders van Nickelodeon en Dick Buschman van Achtung voor de camera.

Willem-Albert Bol, Media Manager bij Vodafone Nederland stond eveneens op het programma, hieronder wat highlights van zijn keynote.

Online video as marketing communication channel.

Vodafone is wereldwijd brand nummer 11, aldus Forbes, maar toch hebben ze in veel landen flinke concurrentie en zijn ze ook vaak de tweede speler als telco. Verder zijn ze een top 20 adverteerder in Nederland, en komen ze met zo’n 12 grote campagnes per jaar. Bestedingen aan digitaal lagen rond de 15% en gaan langzaamaan richting de 20%. Mediapartijen zijn Kobalt (overall) en Blue Mango (online).

Online willen ze graag gaan omarmen, een digitale vuist maken. Maar ze zien het online als geheel en online video advertising dus niet als aparte tak. Momenteel doen ze online video advertising ‘er gewoon bij’.

TV heeft magie, de combinatie van video en audio heeft impact. Het is nog altijd een erg dominant medium als er gekeken wordt naar de bedragen die er in tv land omgaan. Online heeft potentie en de toekomst maar moet nu gewoon achter in de rij aansluiten.

Redenen voor Vodafone om online video te doen?
Het hergebruik van de peperdure tv-campagnes.
Bereik, er zijn steeds meer mensen die online zijn en ook online tv kijken.
Het crossmedia effect van campagnes.

Verder lezen over Online Video

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

Google kondigde tijdens het Cannes Lions Festival een reeks nieuwe en baanbrekende AI-tools aan die de manier waarop marketeers en creatieven werken fundamenteel kunnen gaan veranderen. Deze tools stellen marketeers in staat om nog sneller en efficiënter te werken, campagnes op maat te maken en resultaten in realtime te meten.

Technology19.06.2024

Google toont nieuwe AI-tools voor marketing en creatie tijdens Cannes Lions Festival

De voordelen van visuele content in e-learning

Visuele content is cruciaal in e-learning om de betrokkenheid van de leerlingen te verhogen. Afbeeldingen, video's, infographics en animaties trekken de aandacht en kunnen helpen om complexe informatie op een begrijpelijke en aantrekkelijke manier over te brengen.

DC Business13.06.2024

De voordelen van visuele content in e-learning

YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen

Je hebt het waarschijnlijk niet door, maar YouTube gaat nu meerdere thumbnails per video testen. Het is een optie voor creators om zo meer kijkers te trekken.

Video12.06.2024

YouTube laat creators nu meerdere thumbnails testen

YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker

Eerder kon je drie video’s kijken en stopte YouTube er daarna mee, maar nu skipt de video die je aantikt meteen naar het einde en kun je helemaal niet kijken.

Video29.05.2024

YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker

Boston Dynamics-robot Spot gaat viral met TikTok-dansjes

Een groep studenten heeft een nieuwe missie: de robothond Spot TikTok-dansjes leren. Het ziet er schattig uit, maar heeft meer doelen.

Video27.05.2024

Boston Dynamics-robot Spot gaat viral met TikTok-dansjes

TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken

Wil je geld verdienen met TikTok, maar wil je niet zelf video's maken? Dat hoeft ook niet. Mogelijk komt binnenkort de TikTok Coin-app naar Nederland, waarmee je 0,36 euro kunt verdienen voor 1 uur kijken.

Social Media17.04.2024

TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

De ruimte, gekke experimenten, de natuur, het menselijk lichaam: wetenschap is fantastisch. Gelukkig zijn er heel veel YouTube-kanalen die de populaire wetenschap nog populairder maken. We noemen 10 populaire wetenschap-...

Video08.04.2024

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken

Snapchat is van plan om de app persoonlijker en creatiever te maken met nieuwe functies. Eén van de belangrijkste nieuwe mogelijkheden is dat je Templates krijgt: het zijn sjablonen die je in staat moeten stellen om mak...

Social Media04.04.2024

Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken