Events12.12.2008

Een middag Online Video Advertising


een-middag-online-video-advertising.jpg
een-middag-online-video-advertising.jpg

Afgelopen woensdag was er in Amsterdam de OVA Summit 08. Daar kwamen een aantal sprekers aan het woord om hun zegje te doen over Online Video Advertising.

Vincent Everts interviewde met zijn flip cam onder andere de keynotespeakers Adam Berrey van BrightCove, Jan Riemens van Zoomin en Stef van der Ziel van www.Jet-stream.nl. Patrick Petersen kreeg Benjamin Faes van Google / YouTube, Patrick Alders van Nickelodeon en Dick Buschman van Achtung voor de camera.

Willem-Albert Bol, Media Manager bij Vodafone Nederland stond eveneens op het programma, hieronder wat highlights van zijn keynote.

Online video as marketing communication channel.

Vodafone is wereldwijd brand nummer 11, aldus Forbes, maar toch hebben ze in veel landen flinke concurrentie en zijn ze ook vaak de tweede speler als telco. Verder zijn ze een top 20 adverteerder in Nederland, en komen ze met zo’n 12 grote campagnes per jaar. Bestedingen aan digitaal lagen rond de 15% en gaan langzaamaan richting de 20%. Mediapartijen zijn Kobalt (overall) en Blue Mango (online).

Online willen ze graag gaan omarmen, een digitale vuist maken. Maar ze zien het online als geheel en online video advertising dus niet als aparte tak. Momenteel doen ze online video advertising ‘er gewoon bij’.

TV heeft magie, de combinatie van video en audio heeft impact. Het is nog altijd een erg dominant medium als er gekeken wordt naar de bedragen die er in tv land omgaan. Online heeft potentie en de toekomst maar moet nu gewoon achter in de rij aansluiten.

Redenen voor Vodafone om online video te doen?
Het hergebruik van de peperdure tv-campagnes.
Bereik, er zijn steeds meer mensen die online zijn en ook online tv kijken.
Het crossmedia effect van campagnes.

...

Verder lezen over Online Video

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Weet je het Lite-abonnement van YouTube nog? Hiermee kon je tot vorig jaar voor maar 6,99 euro YouTube kijken zonder reclames.

Video18.10.2024

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

Als AI stop motion-video kan maken en het er ook echt goed en echt uit kan laten zien, want dat is juist bij dit type animatie essentieel, dan kan dat betekenen dat deze toffe films veel sneller kunnen worden gemaakt.

Artificial Intelligence16.10.2024

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Zoom krijgt veel meer integraties met AI

Zeker Zoom Workplace is een wereld van verschil en lijkt door allerlei integraties steeds meer op Google’s en Microsofts samenwerksuites.

Online09.10.2024

Zoom krijgt veel meer integraties met AI

Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen

Meta heeft een nieuwe tool onthuld die direct de strijd aan lijkt te gaan met Sora van OpenAI. Het gaat om Movie Gen.

Artificial Intelligence04.10.2024

Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

YouTube is veel bezig met Shorts: recent heeft het bijvoorbeeld een picture-in-picture-modus toegevoegd en nu wordt het dus mogelijk om niet meer shorts van maar 60 seconden te maken: maar juist van drie minuten.

Video04.10.2024

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard

Panda's die honden zijn, nijlpaarden die gepatenteerd worden: het was een gekke week. Lees het in Deze week viral.

Social Media22.09.2024

Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie

Huawei en Discovery Channel hebben een speciale documentaireserie gemaakt over de toepassingen van moderne technologieën in ons dagelijks leven, getiteld 'Being Digi-Sapiens'. In drie afleveringen reist de Zweedse techblogger, robotica-expert en YouTuber Simone Giertz door vijf Europese landen om te laten zien hoe technologie ons dagelijks leven verandert. Ze maakt digitale innovaties toegankelijk voor een breed publiek, waardoor deze vooruitgang herkenbaar wordt.

Tech in Asia25.07.2024

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie