SiH 2008: AdMarkt - Adverteren op Marktplaats

Vorig artikel Volgend artikel
SiH 2008: AdMarkt - Adverteren op Marktplaats

Sebastiaan begint met een korte introductie op het online adverteren en dan vooral op hoe het budget het beste kan worden besteed. Daarin is de ROI uiteindeijk de belangrijkste uitkomst en dan maakt het verder niet uit hoe die ROI tot stand komt. Dat kan zijn op basis van CPM, CPC en/of CPA/CPL.

Zoekmachinemarketing is de snelgroeiende marketingvorm, maar zoekmachines zijn natuurlijk niet de enige advertentiemogelijkheden. Het adverteren op bijv. sociale netwerken, weblogs en andere van deze uitingen kan ook zeker zorgen voor een goede ROI.

MarktPlaats is hierop ingeprongen met een eigen CPC-advertentiesysteem ontwikkeld. AdMarkt is gebaseerd op CPC en je wordt bovenaan (3 posities) geplaatst in de aanbodlijst.
Het plaatsen van een advertentie wordt gedaan op basis van de bestaande rubriekverdeling.

De advertenties kunnen dus worden geplaatst op de bovenste 3 posities van een aanbodlijst, maar ook onderaan de aanbodlijst. Wanneer er geklikt wordt op een advertentie krijg je een normale Marktplaats-advertentie te zien. Hierop kan de adverteerder foto's en productinformatie kwijt, maar ook de contactgegevens (tel, e-mail en website).

Helaas wordt er in de presentatie niet dieper ingegaan op hoe de CPC berekend wordt, wat het afrekenmodel is en overige zaken over het adverteersysteem. En dit is juist zo interessant als je gaat praten over ROI.

Jeffrey Bleijendaal

Jeffrey Bleijendaal is Manager Digital Advertising bij Ematters BV. Jeffrey is vanaf 2005 actief met Zoekmachine Marketing en heeft vanaf die tijd vele...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies