Cybercrime21.02.2012

Risk Analytics-tool helpt internetwinkeliers om fraude snel te detecteren


risk-analytics-tool-helpt-internetwinkel.jpg
risk-analytics-tool-helpt-internetwinkel.jpg

Met de groei van het aantal webshops en de toenemende risico’s van fraude bij online betalingen is het optimaliseren van anti-fraude-instellingen voor veel internetwinkeliers een kunst op zich die veel aandacht, analyse en geduld vereist. Staan je instellingen te rigide, dan worden veel welwillende klanten aan de poort geweigerd met omzetverlies tot gevolg. Bij instellingen die te ruim staan, kan de schade door frauduleuze shoppers enorm groeien. Het vinden van de juiste anti-fraude-instellingen, ofwel de balans tussen risico en opbrengst, is daarom een belangrijke dagelijkse activiteit in de back office van veel internetwinkeliers stelt Adyen, een bedrijf wat met name gespecialiseerd is in internetbetalingen.

Met de vandaag door het bedrijf gelanceerde Risk Analytics-tool kunnen online winkeliers hun beveiligingsniveaus eenvoudiger optimaliseren. De fraude analyse-tool toont waar de fraude vandaan komt en welke landen al dan niet ‘fraudegevoelig’ zijn. Ook analyseert de tool continu de gevolgen van de huidige fraude-instellingen en stelt wijzigingen voor die meer omzet kunnen genereren. Hierbij kan de winkelier het niveau van fraude aangeven dat bij bepaalde omzetgroei nog acceptabel is. De ‘wat-als’-analyse geeft winkeliers in real-time inzicht in de mogelijke gevolgen van deze wijzigingen. Voorheen bestond dit proces uit trial and error, waarbij nieuwe instellingen eerst voor langere tijd getest moesten worden.

Met deze benadering wil de online betalingsspecialist met de nieuwe software een balans zien te bereiken tussen (te) strenge checks bij online betalingen en het onbedoeld weigeren van serieuze klanten (“false positives“). Het verschil tussen het systeem van Adyen en traditionele fraudepreventie-tools is dat bestaande tools veelal fraude koste wat kost willen voorkomen.

Deze nieuwe Risk Analytics tool werkt volautomatisch en is beschikbaar voor alle aangesloten winkeliers. Samen met de Payment Analytics tool, die het aanbod van betaalmethoden voor winkeliers optimaliseert, is deze tool een volgende stap in het verhogen van de conversie van online betalingsverkeer. Op dit moment is Risk Analytics alleen beschikbaar voor de merchants van die gebruik maken Adyen. Klanten van het bedrijf zijn o.a. Scotch & Soda, Pathe, Albelli, VakantieVeilingen.nl, Spil Games en Vodafone.

Verder lezen over E-Commerce

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

​5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt

Deze week spelen er onder ons allen twee vragen: (op wie) ga je stemmen, en: wat heb jij al gekocht met Black Friday? Het blijkt toch wel te spelen onder Nederlanders, ook al zetten sommige mensen het liever weg als ‘A...

Nieuws21.11.2023

​5 dingen om op te letten als je Black Friday shopt

​In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?

Terwijl de feestdagen rap naderbij komen en we elkaar aangenaam proberen te verrassen met originele kado's, zorgen cybercriminelen juist voor vervelende verrassingen. Naast hun overbekende verdienmodellen - zoals phishin...

Online13.11.2023

​In hoeverre kun je onbekende webshops eigenlijk vertrouwen?