Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Uit het eerste crossmediale direct marketingonderzoek in Nederland van Copernica en ReclameWeek, blijkt dat het kennisniveau van reclame- en communicatiebureaus ten aanzien van Cross DM nog flink voor verbetering vatbaar is.
Een derde van de bureaus vindt het eigen niveau onvoldoende. Tegelijkertijd is bijna iedereen in het vak overtuigd van het belang van een crossmediale marketingaanpak. Het onderzoeksrapport Cross DM 2006 is te downloaden via www.crossdm.nl.
Bijna eenderde van de bureaus vindt het eigen kennisniveau van Cross DM onvoldoende: 27,3% beoordeelt het eigen kennisniveau matig , 3,9% vindt het kennisniveau zelfs slecht. De overige bureaus beoordelen het kennisniveau ten aanzien van Cross DM met een voldoende (36,4%), goed (27,3%) of uitstekend (5,2%).
Voor de meeste bureaus is ‘RSS marketing’ een (nog) onbekende marketingvorm, net als MSN Messenger bots, viral marketing en community marketing. De bureaus doen er wel iets aan om hun vakkennis bij te houden. Vakbladen worden het meest gebruikt om kennis op te doen over Cross DM, gevolgd door de dagelijkse praktijk en internet. Als kennisbron krijgt internet met een 7,3 de hoogste waardering. Van seminars, cases en workshops wordt in mindere mate gebruik gemaakt om het kennisniveau op peil te houden, waarbij seminars en workshops met een 4,3 en 4 bovendien een lage waardering krijgen.
Bureaus zien de toekomst van Cross DM rooskleurig in. Bijna 95% van de bureaus verwacht dat zij een meer adviserende rol naar klanten gaan spelen op het gebied van Cross DM. Het merendeel van de bureaus (79,1%) verwacht dat Cross DM de komende drie jaar intensiever zal worden ingezet binnen communicatie- en reclamebureaus.
Bijna eenderde van de bureaus denkt zelfs dat de verhouding tussen de inzet van traditionele en digitale media binnen campagnes over 5 jaar omgedraaid zal zijn. De bureaus verwachten dat van de interactieve marketing-vormen zoekmachine marketing een opmars gaat maken in 2006. Weblogs nemen een opvallende achtste plaats in.
Copernica en Reclameweek hebben de bureaus gevraagd naar de bestedingen, mate van inzet en het kennisniveau van crossmediale direct marketing. Op basis van een kwalitatief vooronderzoek onder 17 bureaus afgelopen voorjaar, is er een online vragenlijst opgesteld die naar 600 reclame- en communicatiebureaus (met minimaal een bruto bureau-inkomen van 345.000 euro) in Nederland is verstuurd.
In totaal hebben 96 bureaus deelgenomen aan het onderzoek. Copernica en ReclameWeek starten volgend voorjaar met Cross DM 2007.
Verder lezen over Mac
Gadgets24.01.2024
Apple Mac bestaat 40 jaar: en er is veel veranderd
Gadgets15.01.2024
Wat is een mini-PC en is het beter dan een gewone desktop?
Gadgets13.12.2023
Fix je iPhone of Mac gewoon zelf: Apple lanceert DIY in Nederland
Gadgets30.10.2023
Onze verwachtingen voor Apple’s Scary Fast-event vannacht
Gadgets06.09.2023
Chromebook-alternatief: Apple heeft goedkope MacBook in de maak
Cybercrime21.06.2023
Handig: Apple ID’s kunnen nu passkeys gebruiken
Relaxed inloggen op je iPhoneGadgets02.06.2023
Abonnement op een Macbook: of toch beter zelf kopen?
Technology02.06.2023
Dit verwachten we van Apple WWDC 2023 op 5 juni
Verder lezen over Weblog
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020
Met deze basis marketingmiddelen scoor jij altijd!
Nieuws08.06.2020
Nederlandse lokale nieuwsorganisaties krijgen steun van Google’s noodfonds
DC Business10.01.2020
Starten als ondernemer? Deze 5 businesses begin je zónder geld!
Verder lezen over Zoekmachine
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search19.01.2024
Het aantal zoekopdrachten naar AI steeg in 2023 met 300%
Advertising28.12.2023
Zijn online advertenties over afvallen kwetsend rond de start van het nieuwe jaar?
Dit kan je eraan doen!Online11.12.2023
Je kunt straks eenvoudiger je favoriete zoekmachine kiezen in Chrome
Google bereidt 'DMA'-aanpassingen Chrome browser voorSearch11.12.2023
Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs
Online06.12.2023
Jaaroverzicht Marktplaats: ook in 2023 scoort ‘gratis’ met 55,5 miljoen zoekopdrachten
Maar ook Vermeer & VanMoofSearch31.10.2023
Google wilde Search App standaard in iOS integreren
CEO van Google moest getuigen in de antitrust zaakSearch19.10.2023