Online22.04.2010

Interactieve trailer als promotie Avatar Dvd release


interactieve-trailer-als-promotie-avatar.jpg
interactieve-trailer-als-promotie-avatar.jpg

20th Century Fox Home Entertainment heeft een interactieve trailer gelanceerd ter promotie van de vandaag verschenen film Avatar op Blu-ray en DVD.

Dankzij nieuwe technologie binnen rich media ads, ontwikkeld voor de wereldwijde home entertainment campagne, kunnen kijkers binnen de trailer in en uit zoomen op ieder frame, op ieder moment pauzeren en hot spots selecteren zonder ooit de trailer te verlaten. Door te klikken op interessante hot spots binnen de trailer, kunnen consumenten gerelateerde clips uit de film en informatie over de wereld en inwoners van Pandora bekijken. (Demo banner is hier te zien).

AVATAR verbaasde ieder publiek ter wereld met de revolutionaire techniek die naadloos opging in de totale en immense bioscoop ervaring,” zei Mary Daily, Executive Vice President Marketing, 20th Century Fox Home Entertainment. “We hebben de drive voor baanbrekende nieuwe technologie doorgevoerd in onze campagne. Ondanks dat er in het verleden al interactieve video’s zijn gebruikt, gaven deze niet de meeslepende ervaring zoals deze- en zeker niet binnen rich media.

Wat werkelijk verbluffend is, is dat ons digitale team in staat was om de roll out van deze feature wereldwijd uit te voeren – werkend met plaatselijke kantoren en media bureaus om uitgevers over te halen om deze ad uit te laten voeren die meer eiste dan dat ze ooit toe hadden toegestaan,” voegde Vincent Marcais, Senior Vice President International Marketing, 20th Century Fox Home Entertainment daaraan toe. “Het feit dat we de mogelijkheid hadden om zo veel uitgevers wereldwijd een uitzondering te laten maken voor de eisen die deze specifieke unit met zich mee brengt is een statement die duidelijk maakt hoe indrukwekkend deze ervaring is.

20th Century Fox Home Entertainment maakte gebruik van de diensten van internationaal creatief bureau, Thinkjam, om de interactieve units te bouwen. En die van Eyeblaster voor het serveren van de rich media. Het resultaat is een complex product dat een sleutel-onderdeel is van een wereldwijde digitale marketing campagne zoals in het verleden nog nooit vertoond is in verband met een home entertainment lancering. De campagne zal tegelijk in 15 markten wereldwijd gelanceerd worden.

Het benaderen van bezoekers met hoge kwaliteit streaming video’s op nieuwe en inventieve manieren laat de magie van AVATAR tot leven komen,” zei Gal Trifon, CEO and Co-founder, Eyeblaster. “Samen, pionierde we een nieuw gebied van interactieve HD en hebben we digitaal adverteren naar een hoger niveau getild.

Verder lezen over Interactief

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Het achtdelige tweede seizoen van House of the Dragon gaat op 17 juni a.s. in première op HBO Max. Francesca Orsi, Executive Vice President, HBO Programming, Head of HBO Drama Series & Films, introduceerde vandaag HBO'...

Entertainment21.03.2024

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Kies je kant in een "duellerende" trailer
​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Netflix komt met een nieuwe film genaamd Choose or Die en die draait om gamen. In tegenstelling tot wat je zou denken als je de titel leest, is het echter geen interactieve film en dat is wat ons betreft een gemiste kans...

Entertainment30.03.2022

​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Waarom nou niet interactief?
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

In maart van dit jaar kondigden LEGO en Nintendo een unieke samenwerking aan. Ontwerpers van Nintendo & LEGO bundelen hun krachten om een nieuwe fysieke speelervaring te creëren die Super Mario tot leven brengt in de we...

Gadgets16.06.2020

LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Als je niet claustrofobisch bent ingesteld én wel houdt van een uitdaging in puzzelvorm, dan ben je vast wel eens in een escaperoom geweest. Het is hét bedrijfsuitje van de laatste jaren en wordt zelfs ingezet voor tea...

Entertainment24.12.2019

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Goed nieuws waar de echte LEGO fans al even op hebben gewacht: het augmented reality-spel LEGO Hidden Side is nu verkrijgbaar! Het is het eerste spel waarin de online en offline wereld worden gecombineerd via augmented r...

Gadgets06.08.2019

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Na het succes van Bandersnatch, Netflix's eerste interactieve aflevering van Black Mirror, is de streamingdienst nu bezig met een volledige interactieve serie. Dat doen ze in samenwerking met outdoor survival expert Bear...

Entertainment19.03.2019

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Eind vorige week werd de release uitgebracht van de langverwachte Resident Evil 2 game, de opvolger van de cult survival survival horror game, van meer dan 20 jaar geleden. De digitale effecten van het spel hebben een la...

Advertising29.01.2019

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Zelf bepalen hoe je verder wilt kijken
Bandersnatch Easter Egg: een alternatief einde plus speelbare game

Black Mirror: Bandersnatch, de eerste echte interactieve film van Netflix. Het was even wennen omdat dit een verhaal is waarbij je zelf het verloop kiest. In het begin zijn dat nog eenvoudige keuzes als wat je wil voor o...

Entertainment07.01.2019

Bandersnatch Easter Egg: een alternatief einde plus speelbare game