De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
DigitasLBi Amsterdam heeft tijdens de Shanghai Motor Show een nieuwe en unieke Virtual Reality-ervaring gelanceerd. Dat hebben ze gedaan voor de VISION E, de nieuwe concept car van Škoda.
Er werd ondermeer gebruik gemaakt van de nieuwste platformen en hardware, zoals Google Daydream en Leap Motion. En daarnaast was het door het gebruik van de HTC Vive mogelijk om vier gebruikers (multiplayer) tegelijkertijd het nieuwe model van de autofabrikant te laten ontdekken.
Mini-game
Bezoekers hebben in de multiplayer mini-game zelf de VISION E kunnen ontdekken en ook zelf virtueel instappen. Škoda presenteerde deze nieuwe VR-beleving overigens niet alleen op de Shanghai Motor Show, gelijktijdig was dit te beleven op zo’n acht andere events in onder andere Berlijn, Praag en Tel Aviv.
Wereldwijde VR-beleving
DigitasLBi Amsterdam kreeg als VR-partner de opdracht om consumenten de visie van het autobedrijf te laten beleven en was verantwoordelijk voor de strategie, het creatieve concept, de uitwerking én productie. Zij werkte hierin samen met Moyosa Media, VR development partner van DigitasLBi en Fallon Prague, verantwoordelijk voor de geïntegreerde campagne lancering.
Integratie met WeChat
De VR-beleving was door de bezoekers van de Shanghai Motor Show te reserveren via WeChat, hét sociale mediakanaal van Azië. Met WeChat als queuing app voorkomt men lange wachtrijen. Bezoekers die zich aanmelden, kregen een tijdslot toegewezen in WeChat en ontvingen een notificatie voordat zij aan de beurt zijn. De gelijktijdige introductie in de andere steden werd gefaciliteerd via Facebook Messenger.
Verder lezen over Skoda
Automotive26.10.2023
Skoda laat eerste schetsen van de nieuwe Superb zien
Automotive26.04.2023
Zes nieuwe EV’s van Skoda in de maak
Automotive06.09.2022
Nieuwe merkstrategie voor Skoda
De voormalige oostblok bolides worden nog modernerAutomotive14.11.2019
De populaire Škoda Octavia is vernieuwd!
succesverhaal wordt vervolgdAutomotive23.10.2019
Škoda Vision E een van de smaakmakers op Move Amsterdam
Automotive23.07.2019
Škoda al 16 jaar trots hoofdsponsor van de Tour de France
Een dag Tour de France van dichtbijTech in Asia05.06.2019
Škoda Vision GT concept alleen voor China
Automotive23.06.2015
Tour de France begroet de nieuwe Škoda Superb
Grootste wielerwedstrijd ter wereld kan niet zonder zijn rode Jury autoVerder lezen over Virtual Reality
Video07.10.2024
Apple maakt short voor Vision Pro waardoor je naar adem hapt
Gadgets25.09.2024
Meta presenteert zijn eerste augmented reality-bril Orion
Technology23.08.2024
Meta stopt met zijn concurrent voor Apple Vision Pro
Gadgets24.06.2024
Augmented reality-bril van Apple komt nog lang niet
Technology13.05.2024
De nieuwste augmented reality-bril is een heel gewoon montuur
Lifestyle29.04.2024
Exploring Porna: De kunst van het verleiden in beeld gebracht
Metaverse27.04.2024
Meta verliest elke maand weer miljarden euro’s door virtual reality
Gadgets23.04.2024