DC Business06.07.2017

​Uitzendorganisatie doet stap terug: bedrijven en flexkrachten zelf aan zet


Door de snel aantrekkende arbeidsmarkt is de spoeling op de flexmarkt dit jaar dunner dan voorgaande jaren. Voor bedrijven die deze zomer niet op tijd vervanging regelen dreigen dan al snel capaciteitsproblemen. Om zo min mogelijk tijd te verliezen met het zoeken naar geschikte uitzendkandidaten, heeft Timing uitzendteam de opvallende stap genomen zichzelf in dit voortraject weg te reorganiseren.

Hoe? Met Roloflex, een online systeem waarin bedrijven zonder tussenkomst van een intercedent gericht kunnen zoeken in een bestand van tienduizenden Timing-uitzendkrachten. Het is hiermee het eerste Nederlandse uitzendbureau dat het voortraject van het zoeken en matchen van kandidaten volledig online laat plaatsvinden. De service scoort met nu al meer dan 4000 unieke bezoekers per week goed bij het midden- en kleinbedrijf. Populaire functies waarop wordt gezocht, zijn magazijnmedewerker en orderpicker, maar ook marketing- en communicatiemedewerker en technisch tekenaar.

Roloflex past in de strategie gericht op voortdurende innovatie waarmee Timing als vijfde grootste uitzender van Nederland momenteel voorsorteert op de uitzendmarkt van de toekomst. De rol van online bij uitzenden en detacheren zal alleen maar verder toenemen, is de verwachting. Timing transformeert naar een digitale en arbeidsmarktspecialist die door het bouwen van innovatieve platformen zoals Roloflex, alles wat met tijdelijk uitvoerend werk te maken heeft, zo slim en efficiënt mogelijk regelt.

Verbeterde baankansen

Roloflex betekent ook voor ingeschreven uitzendkrachten een belangrijke verbetering. Timing is gespecialiseerd in uitvoerend werk dat vooral door lageropgeleiden wordt verricht. Een meerderheid van deze groep beschikt niet over een eigen cv of LinkedIn-profiel en kan zich daardoor niet of onvoldoende presenteren richting potentiële werkgevers.

Via Roloflex kunnen zij een ‘verrijkt profiel’ aanmaken met informatie over hun werkervaring en vaardigheden zodat er een soort LinkedIn voor de uitzendsector ontstaat. “Omdat de informatie voor iedere werkgever zichtbaar is, stijgen de kansen van flexkrachten om passend werk aangeboden te krijgen, aanzienlijk”, aldus Wiecher Hakse.

Lekker makkelijk zoeken tussen de flexwerkers met Roloflex.
Lekker makkelijk zoeken tussen de flexwerkers met Roloflex.

Arbeidsbemiddeling

De online database is gratis en daarmee een serieuze concurrent voor betaalde vacaturesites zoals bijvoorbeeld Monsterboard. Pas wanneer een bedrijf aangeeft serieus interesse te hebben in een bepaalde kandidaat, gaan de intercedenten van Timing aan de slag om het verdere traject van arbeidsbemiddeling af te wikkelen.

De totale bemiddelingskosten voor bedrijven die met behulp van Roloflex uitzendkrachten inhuren, zijn daardoor lager. De automatisering van het voortraject geeft bedrijven daarnaast de volledige regie over het zoekproces van flexwerkers en dat scheelt onnodig tijdverlies. Het is al druk genoeg met iedereen op vakantie.

[Afbeeldingen © Timing]

Verder lezen over Recruitment

​Skeeled gebruikt kunstmatige intelligentie om talent te vinden

Sinds 2018 is de startup Skeeled in Nederland actief. Het heeft een tool ontwikkeld waarmee bedrijven dankzij kunstmatige intelligentie mensen kunnen werven. De software vindt de talenten die bij de baan passen. Dat blij...

DC Business02.07.2020

​Skeeled gebruikt kunstmatige intelligentie om talent te vinden

En dat werpt zijn vruchten af
Afwezigheid op sociale media kan voor recruiter verdacht zijn

Werkgevers reageren negatief op ongepaste berichten of foto's van potentiële medewerkers op sociale netwerken, maar kunnen ook achterdochtig worden wanneer er geen enkele aanwezigheid op deze platformen opgemerkt w...

Social Media12.02.2015

Afwezigheid op sociale media kan voor recruiter verdacht zijn

LinkedIn introduceert mobiele App voor recruiters

De vacatures op LinkedIn zijn een groot succes, van alle vacatures wordt een derde mobiel bekeken. Dit is ook de reden dat LinkedIn vanaf nu een iPhone app introduceert voor recruiters: Recruiter Mobile.

Social Media17.10.2013

LinkedIn introduceert mobiele App voor recruiters

5 trends in e-recruitmentland

De e-recruitmentsector is volop in beweging. Denk hierbij aan het centraal stellen van de werkgever bij het zoeken naar talent, maar ook aan sollicitanten alle vrijheid geven zodat zij hun creativiteit en motivatie kunne...

Vacatures08.07.2013

5 trends in e-recruitmentland

NS vindt talent via Facebook

Vooral in tijden waarin het aanbod groter is dan het aantal banen is het van belang dat men zo gericht mogelijk potentiële kandidaten weet te bereiken. Er zijn echter meer mogelijkheden zijn dan ooit om vacatures te ver...

Social Media14.05.2013

NS vindt talent via Facebook

Analyse van ‘big data’ kan het rekruteringsproces verbeteren

HR-verantwoordelijken zijn ook maar mensen, en ook zij maken fouten. Geef ze echter betere tools zoals statistische software tot hun beschikking en ze zullen betere wervingsbeslissingen nemen, zo zeggen voorstanders van...

Vacatures08.04.2013

Analyse van ‘big data’ kan het rekruteringsproces verbeteren

Jobambassadors wil Nederlandse recruitmentmarkt openbreken

Begin deze week is een nieuwe vacaturewebsite JobAmbassadors van start gegaan. De nieuwe site wil de recruitmentmarkt openbreken. De initiatiefnemers gaan er van uit dat wij zelf weten wie in ons netwerk op zoek is naa...

Startups23.11.2012

Jobambassadors wil Nederlandse recruitmentmarkt openbreken

Solliciteren 2.0: Met een Kloutscore van minder dan 35 hoeft u zich niet melden

Zowel Californië als Maryland hebben een wet goedgekeurd die werkgevers verbiedt om sollicitanten de toegang te vragen tot hun social media accounts. De bedoeling van deze wetten is goed, schrijft Will Oremus op Slate,...

Online06.10.2012

Solliciteren 2.0: Met een Kloutscore van minder dan 35 hoeft u zich niet melden