DC Business23.12.2020

Typhoon Hospitality lanceert zusterbedrijf


Brandchef

Vanaf de grachtengordel in het bruisend hart van Amsterdam, lanceert Typhoon Hospitality zusterbedrijf Brandchef. Brandchef is een branding agency dat zich, net als Typhoon Hospitality, gespecialiseerd heeft in de horeca.

,,Door de jaren heen ontvingen wij als hospitality marketingbureau al vele aanvragen voor merkconsultancy, branding- en designopdrachten en nu is het tijd om deze opdrachten uit te voeren onder de eigen branding vlag van Brandchef”, geeft eigenaresse Rachel Persoon aan. ,,Met Brandchef en Typhoon zijn we in staat om bedrijven in verschillende fasen van hun levenscyclus te kunnen ondersteunen.”

Typhoon Hospitality lanceert nieuw zusterbedrijf Brandchef.
Typhoon Hospitality lanceert nieuw zusterbedrijf Brandchef.

Onderscheidend merkverhaal

De horeca is een actieve industrie – elke week komen er nieuwe concepten bij die voor concurrentie zorgen – die vraagt om een frisse, onderscheidende branding die alle markten en doelgroepen aanspreekt. Het afgelopen jaar, en met name COVID-19, heeft ervoor gezorgd dat die behoefte nog groter is geworden. Het internationale team weet, dankzij de verschillende expertises, succesvolle samenwerkingen aan te gaan met gevarieerde (ex)klanten zoals Nespresso, Baoase Luxury Resort, Hendricks Gin en verschillende restaurants.

Dorien Kuiken, General Manager van Typhoon Hospitality: “Het ontstaan van Brandchef is heel natuurlijk gegaan; we merkten dat klanten ons advies steeds vaker al in de concept- of ontwikkelingsfase goed konden gebruiken. Zaken als marktonderzoek, een goed doordachte huisstijl en tone of voice, een solide brandguide, daar zien horecaondernemers en hospitality-merken steeds meer de waarde van in. Omdat wij die kennis in huis hebben was het een logische volgende stap”, legt Kuiken uit.

Floyd Aanen

Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor of achter de camera.

Verder lezen over Reclame

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten