DC Business23.12.2020

Typhoon Hospitality lanceert zusterbedrijf


Brandchef

Vanaf de grachtengordel in het bruisend hart van Amsterdam, lanceert Typhoon Hospitality zusterbedrijf Brandchef. Brandchef is een branding agency dat zich, net als Typhoon Hospitality, gespecialiseerd heeft in de horeca.

,,Door de jaren heen ontvingen wij als hospitality marketingbureau al vele aanvragen voor merkconsultancy, branding- en designopdrachten en nu is het tijd om deze opdrachten uit te voeren onder de eigen branding vlag van Brandchef”, geeft eigenaresse Rachel Persoon aan. ,,Met Brandchef en Typhoon zijn we in staat om bedrijven in verschillende fasen van hun levenscyclus te kunnen ondersteunen.”

Typhoon Hospitality lanceert nieuw zusterbedrijf Brandchef.
Typhoon Hospitality lanceert nieuw zusterbedrijf Brandchef.

Onderscheidend merkverhaal

De horeca is een actieve industrie – elke week komen er nieuwe concepten bij die voor concurrentie zorgen – die vraagt om een frisse, onderscheidende branding die alle markten en doelgroepen aanspreekt. Het afgelopen jaar, en met name COVID-19, heeft ervoor gezorgd dat die behoefte nog groter is geworden. Het internationale team weet, dankzij de verschillende expertises, succesvolle samenwerkingen aan te gaan met gevarieerde (ex)klanten zoals Nespresso, Baoase Luxury Resort, Hendricks Gin en verschillende restaurants.

Dorien Kuiken, General Manager van Typhoon Hospitality: “Het ontstaan van Brandchef is heel natuurlijk gegaan; we merkten dat klanten ons advies steeds vaker al in de concept- of ontwikkelingsfase goed konden gebruiken. Zaken als marktonderzoek, een goed doordachte huisstijl en tone of voice, een solide brandguide, daar zien horecaondernemers en hospitality-merken steeds meer de waarde van in. Omdat wij die kennis in huis hebben was het een logische volgende stap”, legt Kuiken uit.

Floyd Aanen

Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor of achter de camera.

Verder lezen over Reclame

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube heeft het het afgelopen weekend nog wat duidelijker gemaakt: adblockers worden niet geaccepteerd. Je krijgt straks geen video’s meer te zien als je gebruikmaakt van advertentieblokkerende software. Maar die sof...

Advertising14.08.2023

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Waar YouTube in de browser en YouTube de app op smartphones al een tijdje het gas erop heeft waar het gaat om reclames, gaat het nu volle kracht vooruit met commerciële uitingen in de televisie-app. Er komen onskipbare...

Video18.05.2023

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Hè bah
Tesla wil reclame gaan maken

Er zijn bedrijven die zelf nauwelijks reclame hoeven te maken om hun producten aan de man, of vrouw, te brengen. Ze genereren uit zichzelf al zoveel aandacht dat betaalde commercials niet nodig zijn. Die strategie is ech...

Automotive17.05.2023

Tesla wil reclame gaan maken

De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meer
​Reclameverbod voor online casino’s

Online casino’s zijn in Nederland sinds 1 oktober 2021 toegestaan indien er een kansspelvergunning is verstrekt door de Kansspelautoriteit. Het legaliseren van de online gokmarkt is gepaard gegaan met enorm veel reclam...

Online12.04.2023

​Reclameverbod voor online casino’s