​Steeds meer marketeers aan het tekenen: Picture it

​Steeds meer marketeers aan het tekenen: Picture it

Vorig artikel Volgend artikel

Nog niet zo lang geleden werd tekenen gezien als iets voor kinderen. Of kunstenaars. Zeker niet voor op kantoor, tijdens het werk of in een vergadering. Maar tegenwoordig is tekenen in en ontdekken steeds meer marketeers het grote voordeel van werken met beeld. In de enorm toegenomen complexiteit, waarmee bijna elk bedrijf te maken heeft, biedt visueel denken en werken structuur en helderheid. Of zoals Dan Roam treffend zegt: “In a complex world, visual clarity wins”.

De kracht van beeld

Het menselijk brein is visueel ingesteld en verwerkt beeld 60.000 keer (!) sneller dan tekst. Geen wonder dus dat we beeld makkelijker en leuker vinden dan stukken tekst! En geen wonder dus dat complexe vraagstukken inzichtelijker en makkelijker hanteerbaar worden met een visuele werkwijze. Zakelijk tekenen structureert en helpt sneller tot de kern te komen. Het vergroot bovendien onze creativiteit en denkkracht én maakt conceptuele zaken als gedachten en ideeën concreet. Logisch dus, dat steeds meer marketeers zakelijk tekenen omarmen.

Meer bereiken met beeld

Om bedrijven te helpen succesvoller te worden in hun activiteiten door de inzet van beeld, startte Sandra Stroeve onlangs met Picture it - Visual consultancy. Met 25 jaar ervaring als marketing- en communicatiestrateeg en een passie voor tekenen wil ze nóg meer vakgenoten aan het tekenen krijgen.

Met korte inspirerende sessies, laat ze zien hoe je met zakelijk tekenen ideeën en gedachtes omzet tot een plan. Een concreet plan visueel gemaakt op één A4, waarmee doelen écht worden bereikt. Dat is het aanbod. En daarmee hoopt ze een steentje bij te dragen aan de opmars van zakelijk tekenen in het bedrijfsleven en het succes en werkplezier van de medewerkers.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies