DC Business20.12.2016

NIMA komt voor het eerst met: Marketing Day 2017


Over een half jaar (20 juni 2017) organiseert NIMA voor het eerst NIMA Marketing Day. Een dag voor alle ruim 3.500 bij NIMA aangesloten professionals. Dit evenement zal plaats vinden in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met BBP Media.

Marketing, communicatie en sales

Belangrijkste onderliggende thema is ‘persoonlijke ontwikkeling in marketing, communicatie en sales’, belicht in de breedste zin van het woord. Toegankelijkheid speelt daarbij een belangrijke rol. Dat geldt dus ook voor de virtuele omgeving en voor niet-leden.

Martin Huisman RM, voorzitter NIMA: ‘Samen met BBP Media als organiserende partij gaan we een superevent neerzetten, vóór het vak en dóór het vak.’ De introductie van het event ligt in lijn met de visie van NIMA om een open en dynamische vereniging te zijn waar ontwikkeling centraal staat en waar verbindingen worden gelegd tussen alle aangesloten professionals. ‘Als er één moment is waarop we alles uit de kast halen om te laten zien waar ‘midden in je vak’ voor staat, dan is het op de komende NIMA Marketing Day,’ aldus Huisman.

Het zal een event zijn voor alle professionals in het marketingvakgebied. En dus ook dé ontmoetingsplaats zijn voor alle vakgenoten en marketingbedrijven.

Langste dag

Er is gekozen voor een datum rond de langste dag, als iets om naar uit te zien vóór de grote vakantie-uittocht en aan het eind van het schooljaar. In circa 10 verticles van steeds 5 slots worden hoofdthema’s uitgewerkt die sterk aanhaken bij de actuele marketingpraktijk en waarbij relevantie voor de marketingprofessional en de markt centraal staat.

Te denken valt aan werken in multidisciplinaire marketingteams, next level storytelling, contentmarketing of marketing via social media. Maar ook grote bewegingen als new marketingmanagement en marketingtechnology krijgen ruim baan, evenals trends en topics op het terrein van persoonlijke ontwikkeling, zoals (marketing)education, loopbaan- en carrièreplanning en work-life-balance.

Verder lezen over Online Marketing

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen

TikTok krijgt meer bekende gezichten. Maar misschien niet hoe je denkt: het introduceert nu AI-avatars van creators die reclame maken.

Social Media18.06.2024

Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen

IKEA rekruteert Roblox-spelers als virtuele medewerkers

Ikea heeft grootse plannen voor Roblox. Het wil zelfs 10 mensen aannemen om in zijn winkel te werken.

Marketing10.06.2024

IKEA rekruteert Roblox-spelers als virtuele medewerkers

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter