Nationale Beeldbank wordt label van Het Beeldhuis van Nederland

Nationale Beeldbank wordt label van Het Beeldhuis van Nederland

Vorig artikel Volgend artikel

Nationale Beeldbank, een bekend stockbureau voor Nederlands beeld, gaat verder als onderdeel van Het Beeldhuis van Nederland.

Sinds de oprichting van de Nationale Beeldbank in 2006 zijn er diverse nieuwe activiteiten aan het bedrijf toegevoegd. Om de nieuwe onderdelen beter tot hun recht te laten komen is de naam Beeldhuis van Nederland in het leven geroepen.

Naast de fotostocks Nationale Beeldbank en Nature in Stock voert Het beeldhuis van Nederland de labels Beeldstudio (fotografie op maat), RichHistory (beeldverhalen) en Visual Impact (integreren van beeld in ruimtes). Vorig jaar werd bovendien Polyvisie overgenomen, een dochterbedrijf van het bekende Polygoonjournaal. Dit foto-archief bevat miljoenen foto’s van Nederland uit de 20e eeuw.

Het Beeldgebouw uit Ridderkerk (hoogwaardige reproductie) heeft zich aangesloten bij Beeldhuis van Nederland maar is een zelfstandig bedrijf.

Met de nieuwe koepelnaam willen we uitdragen dat we hét creatieve warenhuis zijn voor beeld en creatie. We zijn inmiddels veel meer dan alleen een marktplaats voor beeld. Beeldtaal is buitengewoon krachtig en wij hebben de capaciteit en de creativiteit in huis om niet alleen het beeld te leveren maar ook om daar extra waarde aan te geven.
- Martijn Bennis, directeur van Het Beeldhuis van Nederland
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies