DC Business03.02.2021

​Logeion en SchaalX zetten vol in op digitale communicatie


Toonaangevende spelers voor communicatieprofessionals bundelen hun krachten

SchaalX en Logeion zijn het nieuwe jaar goed gestart door een samenwerking met elkaar aan te gaan. Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, heeft gekozen voor een kennispartnership met SchaalX om zo de ontwikkeling op het gebied van digitale communicatie te waarborgen.

Ambitie

Deze samenwerking sluit aan bij de ambities van SchaalX om organisaties te helpen vernieuwen en versnellen in marketing, communicatie, digital, vernieuwing, versnelling door het vinden en verbinden van de beste professionals. SchaalX gaat graag een stapje verder en levert bijdrages aan de ontwikkeling van professionals, organisaties en het vakgebied. De samenwerking met Logeion is een mooie nieuwe stap ten goede van deze doelstelling.

Voor logeion is deze samenwerking een waardevolle aanvulling omdat zij op deze manier gebruik maken van de kwaliteiten van SchaalX als digitaal ontwikkelbureau. Door deze samenwerking kunnen leden van Logeion op diverse manieren hun kennis van digitale communicatie snel en vakkundig op peil brengen, bijvoorbeeld door middel van kennisdocumenten en inhoudelijke sessies over digitale communicatie.

Samenwerking met Logeion

Rik de Boer, directeur SchaalX: ”De samenwerking met Logeion zien wij als een heel logische stap. Ons gemeenschappelijke uitgangspunt is dat we samen de ambitie en drive hebben om kennis in onlinecommunicatie te blijven organiseren en borgen. We zien dat organisaties én professionals zich uitgedaagd voelen om voortdurend te vernieuwen. De maatschappelijke vraagstukken, de marktdynamiek, wet- en regelgeving en klantvragen, nodigen uit om verandering als constante te integreren. SchaalX wil een bijdrage leveren aan deze vernieuwing en versnelling in organisaties. Met deze samenwerking bieden wij organisaties en professionals de kans om hun kennis op het gebied van digitale communicatie te ontwikkelen.

André Manning, directeur Logeion: “Met inmiddels 75 jaar ervaring blijft Logeion de ontwikkeling van vak- en beroepsgroep centraal stellen. De vereniging heeft daarbij altijd goed geluisterd en intensief samengewerkt met andere verenigingen en organisaties. En zal dat ook in de toekomst blijven doen. Dankzij de toevoeging van de digital expertise van SchaalX kunnen we flink gaan versnellen op het gebied van online. Ik ben dan ook blij en trots op de samenwerking die we zijn aangegaan. Komende tijd gaan we daar allemaal de vruchten van plukken, dat kan niet anders.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.