DC Business08.07.2016

Kinderkamermerk Saartje Prum lanceert nieuwe online functie


Kinderkamermerk Saartje Prum lanceert een nieuwe functie op de website: Moodboard. Hiermee kunnen bezoekers online een kinderkamer samenstellen en in één oogopslag zien of de gekozen meubels en interieuraccessoires matchen. Met als doel het online winkelen weer een stukje aangenamer te maken. De lanceringsactie, waarbij bezoekers de opdracht kregen een eigen Moodboard te maken, leverde bijna 2.000 deelnemers op.

Online shoppen met de voordelen van offline

Het is een groot nadeel van online shoppen: je bestelt op goed geluk een aantal items en bij het uitpakken zie je pas of het bij elkaar past. Het Moodboard van Saartje Prum biedt uitkomst, door het online shopgemak te combineren met de voordelen van een fysieke winkel. Zo kunnen klanten een collage met artikelen creëren en direct zien wat past, wat mist én hoeveel het kost. Twijfels? Het Moodboard kan eenvoudig gedeeld worden via e-mail of Facebook met vrienden, familie of de stylisten van Saartje Prum.

Lanceringsactie: maak je eigen Moodboard

Om bekendheid te generen voor de nieuwe online functie, hield Saartje Prum onlangs een lanceringsactie. Bezoekers kregen 48 uur de tijd om precies 2.000 euro aan woonspullen te verzamelen én het eindresultaat te delen op Facebook. Ruim 1.700 bezoekers gingen de uitdaging aan. Dit leverde Saartje Prum maar liefst 200.000 pageviews, 500 nieuwe nieuwsbriefabonnees en 400 extra Facebookvolgers op. En niet te vergeten: één blije klant die de gehele collage cadeau kreeg!