De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bij het starten van een eigen bedrijf komen veel dingen kijken. Na het regelen van de eerste belangrijke dingen zoals het opstellen van een bedrijfsplan, het bedenken van een bedrijfsnaam en de inschrijving bij de Kamer van Koophandel, is het belangrijk om na te denken over hoe jij jouw bedrijf wil presenteren naar de buitenwereld. Hoe zorg je ervoor dat je hierbij professioneel overkomt?
Huisstijl
Allereerst is een passende huisstijl erg belangrijk. Hieronder valt bijvoorbeeld je logo, je website en je visitekaartjes. Het is heel makkelijk om gewoon de naam van je bedrijf als logo te gebruiken en een template van het internet te plukken voor je website, maar de kans is groot dat je boodschap dan niet goed overkomt. Het is belangrijk om na te denken over bijvoorbeeld de kleuren, het lettertype en taalgebruik die passen bij jouw bedrijf. Om dit te bepalen is het slim om je waarden, visie en doelen helder op papier te hebben.
Ben je creatief in het bedenken van logo’s en goed in het bouwen van websites? Ga dan eerst zelf aan de slag met het neerzetten van je huisstijl. Ben je dat niet? Besteed het dan uit. Vraag rond in je netwerk of zoek online naar een goede websitebouwer en/of grafisch ontwerper. Inspiratie kan je opdoen via Topgiving of Drukland. Een professionele huisstijl die niet overduidelijk gemaakt is met behulp van Paint kan het verschil maken of je wel of niet serieus wordt genomen.
Website
Zodra de huisstijl in kannen en kruiken is, is het belangrijk om duidelijk aan te geven waar jouw bedrijf voor staat en wat je kan doen voor potentiële klanten. Vertel op je website helder en beknopt wat je te bieden hebt en waarom klanten voor jou zouden moeten kiezen. Doe dit niet in grote lappen tekst, maar in korte bulletpoints zodat bezoekers in een oogopslag kunnen zien wat je doet.
Social Media
Zet vervolgens social media in om je bereik en zichtbaarheid te vergroten en trek je huisstijl door in de dingen die je op die kanalen post. Let op! Op elk kanaal bereik je andere mensen, dus denk van tevoren na welk bericht geschikt is voor welk kanaal. Op Linkedin is het taalgebruik in het algemeen een stuk formeler dan op Facebook of Instagram, dus houd daar rekening mee in je uitingen.
Verder lezen over Design
Automotive17.04.2024
Alfa Romeo Milano, de lat ligt heel hoog
Mobile16.04.2024
Dit is de nieuwe edge generatie van Motorola
aangedreven door moto AILifestyle09.04.2024
3 tips als je een nieuwe vloer gaat uitzoeken
Online27.03.2024
Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen
Automotive23.02.2024
De vernieuwde Dacia Spring is goedkoop, elektrisch én voorzien van toffe gadgets
Automotive13.02.2024
Tributo Italiano; een eerbetoon met een hoofdrol voor de Alfa Romeo Giulia, Stelvio en Tonale PHEV
Automotive05.02.2024
Dit zijn de 3 nieuwe EV’s van Lucid
Te zien tijdens de Geneva International Motor Show 2024Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Verder lezen over Website
Online29.04.2024
Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
DC Business18.12.2023
Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024
Online25.08.2023
Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen
Lifestyle10.05.2023
Last van lekkage? Met deze 4 tips is dat snel opgelost!
Entertainment28.02.2023
Hoe staat het met de Nederlandse goksites?
Marketing14.02.2023
Ook tijdens YoastCon komen Bard, Ernie en ChatGPT aan bod
11 mei een dag vol SEOOnline25.11.2022