DC Business19.05.2020

​Growth Tribe ziet vraag naar remote trainingen flink toenemen


en krijgt groei-investering van 3 miljoen

Growth Tribe, Europa’s snelst groeiende trainingsbedrijf in digitale vaardigheden, heeft een investering van 3 miljoen euro gekregen van Rinkelberg Capital Ltd. Het Londense investeringskantoor, nauw verbonden aan de oprichters van TomTom, heeft eerder geïnvesteerd in Spotify, Thuisbezorgd.nl en Ace & Tate.

Het in Amsterdam opgerichte Growth Tribe is in de eerste vijf jaar volledig op eigen kracht uitgegroeid tot een internationaal opererende organisatie, die naast Nederland, actief is in Groot Brittannië, Frankrijk, Finland, Denemarken en Noorwegen. Met de investering zet Growth Tribe versneld in op het uitrollen van haar learning platform en kan het voorzien in de fors groeiende vraag naar (online) courses.

Over Growth Tribe

Growth Tribe werd in 2015 opgericht vanuit de missie de groeiende digital skills gap op de arbeidsmarkt te verkleinen, zodat individuen en organisaties beter in staat worden gesteld hun doelen in de digitale samenleving te behalen. Het tekort aan mensen met de juiste digitale vaardigheden op de Europese arbeidsmarkt groeit. Zo zijn er bijvoorbeeld in de Europese publieke sector 8.6 miljoen mensen met een tekort aan digital vaardigheden. Daarnaast schat het World Economic Forum dat meer dan de helft (54%) van alle werknemers tegen 2022 aanzienlijke digitale bijscholing en omscholing nodig heeft. Het bedrijf ziet dat de effecten van COVID-19 de urgentie op de arbeidsmarkt tot om- en bijscholing van werknemers doet groeien.

“Na vijf jaar groei zonder investering van buitenaf, is het nu tijd om Growth Tribe’s volgende groeifase te versnellen, ons trainings portfolio uit te breiden, onze trainingen verder te digitaliseren om nieuwe markten te bereiken en ons eigen leerplatform verder te ontwikkelen. We zien een unieke kans in de huidige markt omdat de coronacrisis de noodzaak voor bijscholing, omscholing en leren op afstand versnelt. We hebben aan Rinkelberg Capital een geweldige financiële partner die in onze visie gelooft – om mensen en organisaties te inspireren om altijd te blijven leren, zich aan kunnen passen en kunnen slagen in een snel veranderende wereld,” aldus Peter van Sabben, co-founder en CEO.

Onstuimige groei zet voort

Sinds 2015 heeft Growth Tribe ruim 15.000 mensen opgeleid en een klantenbestand van meer dan 900 bedrijven opgebouwd. Growth Tribe maakt het internationaal voor steeds meer professionals, teams en organisaties mogelijk om de laatste digitale vaardigheden aan te leren op gebied van Growth Marketing, Data Science, User Experience Design, Advanced Analytics, Machine Learning & Artificial Intelligence. Daarnaast biedt het een talentenprogramma aan dat aanstormend ‘Growth Marketing’ en ‘Data Science’ talent koppelt aan toonaangevende, internationaal opererende organisaties zoals Philips, Thuisbezorgd.nl, VanMoof en Rabobank.

Versnelde transitie door COVID-19

Vanwege de coronacrisis heeft Growth Tribe versneld de klassikale trainingen getransformeerd naar online trainingen. Binnen 2 weken was het totale curriculum online beschikbaar gemaakt en het bedrijf ziet de vraag week na week toenemen. Met de investering van Rinkelberg Capital zal Growth Tribe haar portfolio en learning platform versneld uitrollen. Dit vormt vervolgens de basis voor verdere uitbreiding naar meer steden en buiten Europa. Growth Tribe is inmiddels ook gestart met het introduceren van haar opleidingen via interne corporate academies om zo hun te faciliteren in grootschalige om- en bijscholing van personeel.

Verder lezen over Digital

​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Schandalen als gevolg van ontsporende Artificial Intelligence (AI) zullen de aankomende jaren hoogstwaarschijnlijk een wereldwijd probleem gaan vormen. De uitrol en integratie van AI's binnen online toepassingen zullen n...

Online18.03.2024

​Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?

Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijn
​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel

In Diergaarde Blijdorp sta je oog in oog met veel van het moois dat de wereldwijde natuur te bieden heeft. Maar Blijdorp is zoveel meer dan alleen een dierentuin. Het heeft ook een sterke focus op soortbehoud en natuurhe...

Marketing28.11.2023

Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel

Blijdorp wil impact maken!
Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award

Begin 2024 gaan er in totaal 70 Nederlandse startups naar de techbeurs CES in Las Vegas om daar hun innovatieve technologische oplossingen te presenteren aan potentiële klanten en investeerders. Het gaat om uitdagingen...

Startups16.11.2023

Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award

​Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!

Je herkent het misschien wel? Apps of toepassingen die zeggen beter voor jou te werken als je ze toestaat om bepaalde gegevens over jou en jouw gebruik te verzamelen en te analyseren. Binnen de instellingenmenu's van app...

Online28.04.2023

​Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!

Inspiratie om jouw digitale hygiëne aanzienlijk te verbeteren
Emerce Digital Marketing Live! 2023: dé messcherpe update voor online marketing professionals

Ruim 1.500 ambitieuze digital marketeers verzamelen zich op donderdag 8 juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam voor de Emerce Digital Marketing Live! Tijdens dit event krijg je een update van de laatste trends en ontw...

Events07.04.2023

Emerce Digital Marketing Live! 2023: dé messcherpe update voor online marketing professionals

Second Life komt als app uit op smartphones

Als we het over het metaverse hebben, dan komt vaak het spel -of eigenlijk online leven- Second Life voorbij. Het was een enorme hit in 2007, waarin je een avatar kon maken die dan online met andere avatars (waar dus ook...

Metaverse17.03.2023

Second Life komt als app uit op smartphones

Een tweede leven voor Second Life?
Toegankelijkheid: er is nog steeds werk aan de webwinkel!

Alle Europese webwinkels moeten in juni 2025 digitaal toegankelijk zijn. Dat ze nog niet zover zijn, bleek wel uit onderzoek dat wij vorig jaar publiceerden. Dit jaar namen wij opnieuw de proef op de som en er blijkt nog...

Online23.02.2023

Toegankelijkheid: er is nog steeds werk aan de webwinkel!