Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
De House of Treats-community geeft ambitieus interieurmerk FEST inzicht en bereik in de doelgroep
Marktonderzoek mét PR-waarde
Om haar groeiambities waar te maken, wilde interieurmerk FEST meer statistisch fundament voor haar marketingstrategie. Brand Development Manager – Teddy van der Heijden: “We waren er als merk aan toe om samen met een expert marktonderzoek te doen. House of Treats heeft een heel nieuwe blik op marktonderzoek. Hun methode past bij marketing anno 2020, is gericht op echte verbinding met consumenten en levert concrete resultaten op. Dat past precies bij ons.”
Het onderzoeksconcept van House of Treats gaf FEST toegang tot haar exclusieve community. Fleur Ditzel-Runhardt, oprichter van House of Treats: “Onze zorgvuldig samengestelde community bestaat uit members die hun ongezouten mening geven. In ruil daarvoor krijgen zij een luxe box, samengesteld met het merk en daarna thuisbezorgd bij de leden, waardoor die echt een persoonlijke ervaring met het product of de dienst krijgen. Door de positieve ervaring worden onze leden gelijk merkambassadeurs: ze vertellen erover in eigen kringen, genereren spontaan online bereik en leveren zo PR-meerwaarde.” In het geval van FEST gaven de community-members inzicht in hun eigen interieurbeleving en -wensen, de merkbeleving van FEST en ervaring in de online-shop van het merk – waar zij met een voucher een aankoop mochten doen.
Focus door inzicht
House of Treats werkt inmiddels al een jaar samen met het interieurmerk. Teddy: “We weten nu veel beter wie onze doelgroep is en wat haar wensen zijn. De kwalitatieve onderzoeksresultaten geven ons focus in alle keuzes die we maken, van de diensten die we aanbieden tot de content die we creëren. En daarnaast krijg je er ook nog superveel positief bereik binnen de juiste groep voor terug!”
[Afbeelding © BillionPhotos.com – Adobe Stock]
Verder lezen over Onderzoek
Nieuws24.04.2024
Dit is wat er gebeurt met microplastics die je eet en drinkt
Het is niet wat je denktSocial Media23.04.2024
Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen
Automotive17.04.2024
Neemt de interesse in elektrische auto’s af? [Infographic]
ANWB zegt van welNieuws03.04.2024
Sommige mensen zien de wereld echt in een andere framerate
Sneller zienTechnology01.04.2024
Pacemaker-batterijen nooit meer vervangen dankzij je eigen lijf
Technology01.04.2024
Dit plaatje uit de Playboy is niet meer welkom in de tech
Nieuws29.03.2024
Het nieuwe plastic-alternatief komt van dit verrassende materiaal
Technology29.03.2024
NASA: Dit is wat astronauten straks op de maan moeten doen
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023