Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
De House of Treats-community geeft ambitieus interieurmerk FEST inzicht en bereik in de doelgroep
Marktonderzoek mét PR-waarde
Om haar groeiambities waar te maken, wilde interieurmerk FEST meer statistisch fundament voor haar marketingstrategie. Brand Development Manager – Teddy van der Heijden: “We waren er als merk aan toe om samen met een expert marktonderzoek te doen. House of Treats heeft een heel nieuwe blik op marktonderzoek. Hun methode past bij marketing anno 2020, is gericht op echte verbinding met consumenten en levert concrete resultaten op. Dat past precies bij ons.”
Het onderzoeksconcept van House of Treats gaf FEST toegang tot haar exclusieve community. Fleur Ditzel-Runhardt, oprichter van House of Treats: “Onze zorgvuldig samengestelde community bestaat uit members die hun ongezouten mening geven. In ruil daarvoor krijgen zij een luxe box, samengesteld met het merk en daarna thuisbezorgd bij de leden, waardoor die echt een persoonlijke ervaring met het product of de dienst krijgen. Door de positieve ervaring worden onze leden gelijk merkambassadeurs: ze vertellen erover in eigen kringen, genereren spontaan online bereik en leveren zo PR-meerwaarde.” In het geval van FEST gaven de community-members inzicht in hun eigen interieurbeleving en -wensen, de merkbeleving van FEST en ervaring in de online-shop van het merk – waar zij met een voucher een aankoop mochten doen.
Focus door inzicht
House of Treats werkt inmiddels al een jaar samen met het interieurmerk. Teddy: “We weten nu veel beter wie onze doelgroep is en wat haar wensen zijn. De kwalitatieve onderzoeksresultaten geven ons focus in alle keuzes die we maken, van de diensten die we aanbieden tot de content die we creëren. En daarnaast krijg je er ook nog superveel positief bereik binnen de juiste groep voor terug!”
[Afbeelding © BillionPhotos.com – Adobe Stock]
Verder lezen over Onderzoek
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024
Stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen
Online05.08.2024
Mijmeren over de ontstaansvoorwaarden van leven
vanuit een gewijzigde metafysische uitgangspositieNieuws27.05.2024
Europese verkiezingen: Pointer komt met een factcheck-marathon
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterVerder lezen over Online Marketing
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Marketing19.06.2024
Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming
Social Media18.06.2024
Waarom je meer bekende koppen op TikTok voorbij ziet komen
Marketing10.06.2024