DC Business13.10.2016

CX Company investeert 4 miljoen om groei te versnellen van DigitalCX


Innovatief platform voor digitaal klantcontact

CX Company heeft aangekondigd dat het 4 miljoen euro investeert om een leidende positie te verwerven in de groeiende Europese markt voor digitaal klantcontact. DigitalCX, het platform voor digitaal klantcontact van CX Company, verwerkt meer dan 100 miljoen klantinteracties voor meer dan 30 klanten in 17 landen.

Het geld wordt gebruikt voor verdere technologische ontwikkeling, het uitbreiden van zowel de sales- als marketingactiviteiten in de Europese kernmarkten en het ontwikkelen van een netwerk van servicepartners dat internationale groei versnelt. CX Company heeft met 10 jaar ervaring en een bewezen platform de juiste positie om een leidende plek te verwerven in een markt die bestaat uit chatbots, virtuele assistenten, en soortgelijke producten.

CX Company heeft grote internationale klanten als FedEx, Philips, KLM, T-Mobile en Staples. Maar ook in haar thuismarkten Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk heeft het grote nationale bedrijven in haar portfolio.

De investering komt voort uit de verkoop van de succesvolle social media-activiteiten, inclusief het Digital Customer Engagement Center in Amsterdam en de inbreng van één van de oorspronkelijke investeerders in het bedrijf. Het consortium dat de activiteiten op social media overneemt wordt geleid door Tobias Walraven en Ludo Raedts. Walraven was van 2008 tot 2015 non-executive director bij CX Company en Ludo Raedts is één van de oprichters van CX Company en heeft jarenlang leiding gegeven aan de social media-activiteiten. Het nieuwe bedrijf dat zich volledig zal richten op social media gaat verder onder de naam The Webcare Company.

CX Company en The Webcare Company blijven samenwerken om gezamenlijke klanten te ondersteunen. Jaap van Gent, Chief Commercial Officer en mede-oprichter van CX Company, zal non-executive director worden bij The Webcare Company, waarin CX Company ook voor 10% zal participeren.