CX Company investeert 4 miljoen om groei te versnellen van DigitalCX

CX Company investeert 4 miljoen om groei te versnellen van DigitalCX

Innovatief platform voor digitaal klantcontact

Vorig artikel Volgend artikel

CX Company heeft aangekondigd dat het 4 miljoen euro investeert om een leidende positie te verwerven in de groeiende Europese markt voor digitaal klantcontact. DigitalCX, het platform voor digitaal klantcontact van CX Company, verwerkt meer dan 100 miljoen klantinteracties voor meer dan 30 klanten in 17 landen.

Het geld wordt gebruikt voor verdere technologische ontwikkeling, het uitbreiden van zowel de sales- als marketingactiviteiten in de Europese kernmarkten en het ontwikkelen van een netwerk van servicepartners dat internationale groei versnelt. CX Company heeft met 10 jaar ervaring en een bewezen platform de juiste positie om een leidende plek te verwerven in een markt die bestaat uit chatbots, virtuele assistenten, en soortgelijke producten.

De markt voor digitaal klantcontact groeit exponentieel doordat consumenten digitale kanalen steeds meer onderdeel van hun leven laten zijn. Consumenten gebruiken het voor interacties, transacties en het zoeken naar informatie. De trend wordt gevoed door de snelle ontwikkeling in Artificial Intelligence (AI), natuurlijke taalherkenning en conversational user interfaces (chat-applicaties); allemaal ontwikkelingen die gepionierd zijn op ons cloud-platform DigitalCX. Door nu te investeren in groei en ontwikkeling willen we het leidende platform in de wereld van digitaal klantcontact worden.
- CEO Dirk Jan Dokman

CX Company heeft grote internationale klanten als FedEx, Philips, KLM, T-Mobile en Staples. Maar ook in haar thuismarkten Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk heeft het grote nationale bedrijven in haar portfolio.

De investering komt voort uit de verkoop van de succesvolle social media-activiteiten, inclusief het Digital Customer Engagement Center in Amsterdam en de inbreng van één van de oorspronkelijke investeerders in het bedrijf. Het consortium dat de activiteiten op social media overneemt wordt geleid door Tobias Walraven en Ludo Raedts. Walraven was van 2008 tot 2015 non-executive director bij CX Company en Ludo Raedts is één van de oprichters van CX Company en heeft jarenlang leiding gegeven aan de social media-activiteiten. Het nieuwe bedrijf dat zich volledig zal richten op social media gaat verder onder de naam The Webcare Company.

Door dit onderdeel te verkopen aan ervaren ondernemers die ook nog eens goede vrienden van ons zijn, is de toekomst van deze activiteiten gewaarborgd,” zegt Dirk Jan. “Gelijktijdig hebben we nu het kapitaal waarmee we de groei van CX Company kunnen versnellen. Doordat het management nog steeds uit eigenaren bestaat kunnen we ons derhalve ook richten op een strategische groei voor de lange termijn.
- CEO Dirk Jan Dokman

CX Company en The Webcare Company blijven samenwerken om gezamenlijke klanten te ondersteunen. Jaap van Gent, Chief Commercial Officer en mede-oprichter van CX Company, zal non-executive director worden bij The Webcare Company, waarin CX Company ook voor 10% zal participeren.

We zijn actief in complementaire markten en zullen blijven samenwerken. Met deze splitsing creëren we twee bedrijven die beiden met hun eigen expertise hun potentieel kunnen waarmaken.
- Tobias Walraven
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies