DC Business14.07.2020

​Community-platform Open Social haalt 1,25 miljoen euro op


Social media worden vooral door particulieren gebruikt, maar LinkedIn laat zien dat het ook zakelijk zeer van toegevoegde waarde is. Juist om bedrijven in staat te stellen zelf een online community op te bouwen is er Open Social. Dit SaaS-platform heeft fondsen opgehaald ter waarde van 1,25 miljoen euro bij Peak Capital en Nimbus Ventures.

Open Social

Hierdoor is Open Social in staat om nieuw talent aan te trekken en nieuwe functionaliteiten aan de app toe te voegen. Open Social ontwikkelt een community platform voor organisaties die hun gebruikers online bij elkaar willen brengen. Of het nu gaat om het organiseren van wereldwijde vrijwilligersactiviteiten, delen en ontwikkelen van nieuwe kennis, stimuleren van crowd-innovatie of samenwerken in een digitale samenwerkingsruimte. Open Social heeft online community platforms gebouwd voor een aantal grote internationale organisaties zoals de Verenigde Naties en Greenpeace.

Open Social gaat met de verkregen investering van 1,25 miljoen euro haar dienstverlening als open source SaaS-bedrijf verder aanvullen om zo een dominante speler in de sector worden. “In 2020 heeft er tijdens de Covid-19 crisis in een tijdsbestek van twee maanden een technologische ontwikkeling plaatsgevonden waarvoor je normaal twee jaar nodig hebt”, stelt Taco Potze, founder en CEO van Open Social. “Door een toegenomen decentralisatie bij organisaties en meer plaatsonafhankelijk werken spelen er ook zorgen over de privacy en de eigendom van data. In dit nieuwe tijdperk is onze visie op een open web, dat betrouwbare connecties en samenwerking bevordert, relevanter dan ooit.”

Peak Capital

Peak Capital en Open Social hebben een nauwe relatie opgebouwd die is begonnen op een TNW Conference. “Met de community oplossing voor NGO’s heeft Open Social een goede product/market-fit”, stelt Johan van Mil, Managing Partner bij Peak Capital. “Met hun open source technologie en modulaire strategie kunnen zij het platform aanpassen aan de specifieke eisen van hun klanten binnen verschillende sectoren. Wij zijn onder de indruk van de commerciële en technische capaciteiten van dit team.”

Auke van den Hout, Managing Partner Nimbus Ventures benadrukt: “Het potentieel van Open Social wordt versterkt door het vermogen om een internationaal klantenbestand binnen Europa en de VS te bedienen.” Met de investering en de toegevoegde waarde van de nieuwe partnerschappen kan Open Social haar core SaaS-business laten groeien en toptalent werven voor het development team en voor leidinggevende functies zoals Head of Sales. Dit zorgt ervoor dat het bedrijf zijn productaanbod verder kan ontwikkelen, nieuwe markten in Europa en de VS kan betreden, het customer success management op een hoger plan kan brengen en, wat het allerbelangrijkste is, de productinnovatie strategie versterken.

Community building platform

Onder begeleiding van Peak Capital en Nimbus Ventures groeit Open Social verder en kan zich duurzaam en succesvol ontwikkelen. Taco Potze besluit: “We zijn ontzettend blij dat we investeerders hebben gevonden die onze passie delen om goede producten aan de klant te leveren en die de motivatie en ambitie begrijpen om nieuwe markten te ontdekken. De ervaring van deze partners en hun teams is van grote waarde voor onze missie om wereldwijd marktleider in community building platforms te worden.”

Laura Jenny
Laura Jenny

Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.

Verder lezen over Social Network

TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken

Helaas, het betaalt krijgen om te TikTokken is weer verdwenen. Wij hadden het sowieso nog niet, maar het is de vraag of we het ooit krijgen.

Social Media25.04.2024

TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken

Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers

Threads is een vrij nieuw social medium, maar het telt al 150 miljoen gebruikers die maandelijks actief zijn. Dat is een flinke prestatie.

Social Media25.04.2024

Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers

Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?

'Look between T and O on your keyboard': je ziet het heel vaak op socials voorbijkomen, maar wat betekent het?

Social Media24.04.2024

Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?

Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen

Uit onderzoek blijkt dat veel mensen zich zorgen maken over nepnieuws in het kader van verkiezingen. Iets wat veel voorkomt op social media.

Social Media23.04.2024

Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen

Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed

Twitch gaat de social media kant op. Het kopieert een functie van TikTok waarmee je waarschijnlijk aanzienlijk meer streams ontdekt.

Social Media18.04.2024

Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Elon Musk wil nog meer geld vragen voor het gebruik van X. Maar het is niet wat je denkt. Het is een keer per jaar, een dollar, en mogelijk alleen voor nieuwe gebruikers.

Social Media17.04.2024

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken

Wil je geld verdienen met TikTok, maar wil je niet zelf video's maken? Dat hoeft ook niet. Mogelijk komt binnenkort de TikTok Coin-app naar Nederland, waarmee je 0,36 euro kunt verdienen voor 1 uur kijken.

Social Media17.04.2024

TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken

Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins

Soms zijn we als mensheid enorm dom, maar gelukkig ook regelmatig enorm creatief. En vooral dat laatste zien we graag voorbij komen, bijvoorbeeld in de Deze Week Viral.

Social Media13.04.2024

Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins