​Community-platform Open Social haalt 1,25 miljoen euro op

​Community-platform Open Social haalt 1,25 miljoen euro op

Vorig artikel Volgend artikel

Social media worden vooral door particulieren gebruikt, maar LinkedIn laat zien dat het ook zakelijk zeer van toegevoegde waarde is. Juist om bedrijven in staat te stellen zelf een online community op te bouwen is er Open Social. Dit SaaS-platform heeft fondsen opgehaald ter waarde van 1,25 miljoen euro bij Peak Capital en Nimbus Ventures.

Open Social

Hierdoor is Open Social in staat om nieuw talent aan te trekken en nieuwe functionaliteiten aan de app toe te voegen. Open Social ontwikkelt een community platform voor organisaties die hun gebruikers online bij elkaar willen brengen. Of het nu gaat om het organiseren van wereldwijde vrijwilligersactiviteiten, delen en ontwikkelen van nieuwe kennis, stimuleren van crowd-innovatie of samenwerken in een digitale samenwerkingsruimte. Open Social heeft online community platforms gebouwd voor een aantal grote internationale organisaties zoals de Verenigde Naties en Greenpeace.

Open Social gaat met de verkregen investering van 1,25 miljoen euro haar dienstverlening als open source SaaS-bedrijf verder aanvullen om zo een dominante speler in de sector worden. "In 2020 heeft er tijdens de Covid-19 crisis in een tijdsbestek van twee maanden een technologische ontwikkeling plaatsgevonden waarvoor je normaal twee jaar nodig hebt”, stelt Taco Potze, founder en CEO van Open Social. "Door een toegenomen decentralisatie bij organisaties en meer plaatsonafhankelijk werken spelen er ook zorgen over de privacy en de eigendom van data. In dit nieuwe tijdperk is onze visie op een open web, dat betrouwbare connecties en samenwerking bevordert, relevanter dan ooit."

Peak Capital

Peak Capital en Open Social hebben een nauwe relatie opgebouwd die is begonnen op een TNW Conference. "Met de community oplossing voor NGO's heeft Open Social een goede product/market-fit", stelt Johan van Mil, Managing Partner bij Peak Capital. "Met hun open source technologie en modulaire strategie kunnen zij het platform aanpassen aan de specifieke eisen van hun klanten binnen verschillende sectoren. Wij zijn onder de indruk van de commerciële en technische capaciteiten van dit team."

Auke van den Hout, Managing Partner Nimbus Ventures benadrukt: "Het potentieel van Open Social wordt versterkt door het vermogen om een internationaal klantenbestand binnen Europa en de VS te bedienen." Met de investering en de toegevoegde waarde van de nieuwe partnerschappen kan Open Social haar core SaaS-business laten groeien en toptalent werven voor het development team en voor leidinggevende functies zoals Head of Sales. Dit zorgt ervoor dat het bedrijf zijn productaanbod verder kan ontwikkelen, nieuwe markten in Europa en de VS kan betreden, het customer success management op een hoger plan kan brengen en, wat het allerbelangrijkste is, de productinnovatie strategie versterken.

Community building platform

Onder begeleiding van Peak Capital en Nimbus Ventures groeit Open Social verder en kan zich duurzaam en succesvol ontwikkelen. Taco Potze besluit: "We zijn ontzettend blij dat we investeerders hebben gevonden die onze passie delen om goede producten aan de klant te leveren en die de motivatie en ambitie begrijpen om nieuwe markten te ontdekken. De ervaring van deze partners en hun teams is van grote waarde voor onze missie om wereldwijd marktleider in community building platforms te worden."

Laura Jenny

Is ze niet aan het tikken, dan zweeft ze ergens in de wondere wereld van entertainment of in een vliegtuig naar een toffe plek in de echte wereld. Mario...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies