De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
SEO voor de webwinkel
Heb je alle productgegevens in je webpagina al gestructureerd, zodat zoekmachines als Google, Bing en Yahoo de informatie over je producten juist kunnen interpreteren? Als webwinkeliers hun data beter structureren, helpen zij consumenten om hun producten makkelijker te vinden op internet.
Consumenten zoeken steeds specifieker en zoekresultaten worden steeds ‘rijker’. Zoek je een film, krijg je een informatieblokje uit Wikipedia (met fotocollage), suggesties voor films in hetzelfde genre en beoordelingen van filmbezoekers. Om ervoor te zorgen dat deze data aansluiten bij hetgeen de consument zoekt, wordt het structureren van data steeds belangrijker.
Organische zoekopdrachten
Gestructureerde data is een manier om (product)informatie in een webpagina te markeren zodat zoekmachines als Google, Bing en Yahoo deze gegevens beter kunnen interpreteren. Voor de consument ziet het er uit als een gewone webpagina, maar de zoekmachine gebruikt de markers om de gemarkeerde data eenduidig te interpreteren. De analogie met een opgeruimd of chaotisch bureaublad is snel gelegd. Als documenten netjes in gemarkeerde bakjes liggen, is het gemakkelijker om een bepaald document te vinden. Dat werkt ook zo voor online zoekmachines.
Zoekmachine, schema.org én GS1 SmartSearch
Bedrijven die hun producten of diensten op internet presenteren doen er verstandig aan gestructureerd met hun data om te gaan. Google en andere search engines hechten er belang aan om data juist te interpreteren. Binnen de Schema.org, de koepelorganisatie van zoekmachines, hebben ze hiervoor richtlijnen opgesteld.
GS1 SmartSearch
GS1 SmartSearch is een uitbreiding op de web vocabulary van Schema.org en maakt het voor webontwikkelaars mogelijk meer productgegevens te structureren. Deze uitbreiding is nu beschikbaar voor producten in de supermarkten en mode- en schoenenwinkels. De uitbreiding is inmiddels door Schema.org erkend als een officiële externe uitbreiding op haar richtlijnen. Door GS1 SmartSearch richtlijnen toe te passen, wordt jouw product nog beter vindbaar voor de consument.
Verder lezen over Google
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024
Google introduceert een speelse doodle met popcorn
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Artificial Intelligence12.09.2024