De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het Franse reclamebureau Dufresne Corrigan Scarlett heeft in samenwerking met creatief digitaal productiebureau MediaMonks een opvallend YouTube kanaal voor Desperados gelanceerd. Na een korte leeftijdscheck kom je als bezoeker op een huiskamer feestje, waar een slimme Facebook koppeling ervoor zorgt dat je op allerlei plekken je vrienden tegenkomt. Na een toast met de andere bezoekers, uiteraard met flesjes Desperados, breekt het echte feest los. Het speciale aan de interactieve video is het gebruik van de YouTube functionaliteit om het verhaal te vertellen: de volumeknop, slider en fullscreen button spelen een rol in de interactieve ervaring.
Het Franse bureau is verantwoordelijk voor het above the line concept, MediaMonks bedacht en produceerde de online campagne: https://www.youtube.com/desperados
Victor Knaap, managing director bij MediaMonks: “Dit is een voorbeeld van hoe wij onze disciplines gebruiken om een complexe productie soepel te laten verlopen. We hebben alles in-house geproduceerd; van concept en design tot aan de regie van de shoot en de technische productie.”
Quinten Beek, digital producer van het project: “We werden gevraagd een online doorvertaling binnen YouTube te maken van het concept en het storyboard van de commercial. We hebben een YouTube channel voorgesteld en daarbij interactiviteit aan de verhaallijn toegevoegd. Eerst kom je terecht op een feestje in een kleine ruimte, waar je door gebruik te maken van bekende YouTube functionaliteiten het feest groter en groter kan maken. De integratie met Facebook maakt het mogelijk het verhaal te personaliseren, en dat gebeurt op een opvallende manier.” Het YouTube channel heeft in minder dan 2 dagen, zonder media inkoop, al meer dan 70.000 unieke bezoekers uit meer dan 100 landen gehad. “We zien op het moment dat ongeveer 60% van ons bezoek via Facebook komt, en de rest via Twitter en mail.“
Verder lezen over Viral
Social Media13.04.2024
Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media10.03.2024
Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi
Social Media03.03.2024
Deze week viral: broccoli, doventolk en ijsvogels
Social Media01.03.2024
Willy Wonka Experience bewijst: AI kan enorm misleidend zijn
Verder lezen over YouTube
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Social Media12.01.2024