Tv-commercials bieden echte emotie

Vorig artikel Volgend artikel
1099235009haas

[Igor Beuker] Tv-commercials bieden echte emotie. Dat is een veelgehoorde uitspraak van traditionele reclame- en mediabureaus. En natuurlijk van de tv-producenten. Niet vreemd, want het traditionele reclamebureau vliegt natuurlijk maar wat graag mee naar een tropisch eiland om, met een groepje modellen en de producent, een commercial te schieten. Een prima ervaring, laten we eerlijk zijn. Mogelijk zelfs goed voor een award, maar zeker goed voor de portemonnee. Die van het bureau natuurlijk, niet die van uw bedrijf.

En de tv-producent ziet het pushmodel ook niet graag op de helling met zeep belanden. Maar de moderne consument wil authenticiteit of echtheid. En dat kan natuurlijk ook prima met viral video’s of commercials via internet. Tegen zeer lage productiekosten en zonder de mediakosten. En dat alleen tv-commercials emotie bieden, dat gelooft u na het succes van de viral commercial Yo Oma’s van Douwe Egberts toch zeker zelf ook niet meer, na ruim 1 miljoen downloads? Over emotie gesproken!

Bekijk hier de kritische succesfactoren van viral of buzz marketing, of lees het hele ‘buzz’ interview met LaComunidad in ReclameWeek. Nog meer zaken ontdekken waar tv nog niet klaar voor is? Beoordeel tv-commercials en –programma’s op respectievelijk TheSpecSpot of Television without a Pity. Wilt u weten hoe we viral videocampagnes ‘seeden’ en lanceren voor onze klanten? Bekijk één van onze 15 seeding sites: Funnyplaces.org.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies