"Trust based marketing" - Alles is 'ervaring'

Vorig artikel Volgend artikel
1158237100lettere

Het verhaal van Alan Moore (oude marketing rot SMLXL) in de Van Nelle fabriek klinkt erg bekend. De toekomst is aan de almachtige consument, die met informatie gewapend op pad gaat. Hij voegt er een aantal elementen aan toe. - In een postmoderne maatschappij zoekt iedereen experience - Media moeten warm zijn, niet koud. - Het marketingparadigma verandert (natuurlijk) van push naar pull. De term die hij letterlijk gebruikte was trust based marketing.

Klinkt prachtig, maar ik kreeg er ook een deja-vu gevoel bij, zeg ongeveer 1998. Zou het nu echt zover zijn? Wel kwamen er paar modellen voorbij die de verschuivingen in stapjes liet zien. Maar misschien moeten we dan toch zijn boek Communities dominates brands aanschaffen. Leuk was de casus van Spreadshirt, een internetbedrijf dat met haar businessmodel een bewijs vormt. Meer dan 200.000 shops verkopen hun eigen t-shirt via het bedrijf, maar leveren daarvoor zelf de content en de traffic. Alles draait om de ervaring. Van jezelf, weetjewel.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies