Derde Nederlandse bloggersmeeting

Vorig artikel Volgend artikel
1149190522slow_bloggers

Eerder vandaag werd in Baarn de derde Nederlandse bloggersmeeting gehouden. De eerste twee edities heb ik persoonlijk niet meegemaakt, maar de derde was in ieder geval onderhoudend.

Organisator Peter R. Wiegman van Mediaonderzoek.nl trapte af met veel statistische informatie. Dat moest natuurlijk ook wel, want hij heeft een reputatie hoog te houden. Zijn tips aan het publiek waren: gebruik het liefst één systeem om je statistieken bij te houden, weet wat je meet en weet waarom je het meet.

Daarna was het de beurt aan Marco Derksen van Marketingfacts. Hij gaf inzicht in de bezoekersaantallen en -profielen van zijn weblog. Bovendien zette hij uitleg bij zijn theorie 'Van passant tot evangelist'. Conclusie daarvan is dat je bezoekers kunt transformeren van stranger (eerste bezoek) tot lurker (regelmatige bezoeker) tot participant (discussieert mee) tot evangelist (blogt mee). Reken hierbij op een doorstroming van 10%, dus van 100.000 strangers blijven er 100 evangelisten over.

Vervolgens was het de beurt aan Ruben Timmerman van Usarchy, die in sneltreinvaart zijn verhaal deed over businessblogs en hoe bezoekers hiervan kunnen worden aangespoord tot interactie. Ook ging hij in op de usability en gaf hierbij voorbeelden van hoe het wel en niet moet. Tot slot werden we getrakteerd op de eerste resultaten van zijn nieuwe project Zoekmachinetest.nl:

Aantal uitgebrachte stemmen: 10.507. Verdeling over de 4 zoekmachines: Google 35%, Yahoo 29%, MSN 24% en Ilse 13%. Met excuses aan Ilse, die sponsor was van de meeting. ;)

Tjeerd Kooij van WebAds sloot de middag af met een uitleg over CPM-advertenties (geschikt voor branding en imago) en CPC-advertenties (waarbij afgerekend wordt op resultaat). Doelstelling hierbij is de juiste doelgroep op het juiste moment te bereiken met de juiste boodschap. De goede targetmogelijkheden die internet biedt kwamen voorbij en voor blogs zag hij vooral potentie in product placement en de dialoog die adverteerders met hun doelgroep kunnen aangaan.

De aansluitende netwerkborrel was gezellig en daarmee kwam ook aan de derde Nederlandse bloggersmeeting een eind. De volgende keer ben ik er graag weer bij!

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies