Luisteren wordt beloond

Vorig artikel Volgend artikel
10959520860072124490.01._PE_PIdp-schmoo2,TopRight,7,-26_SCMZZZZZZZ_

Igor Beuker: Veel traditionele marketeers en brand managers hebben blijkbaar nog de illusie dat veel schreeuwen en kakelen via advertenties hun merk bemind maakt. Niets is minder waar. In de CBS irritatie top 10 staat met stip op nummer 2: irritante reclames. Geen enkele relatie houdt stand als een partij alleen maar schreeuwt, en nooit luistert. Prive niet. Zakelijk ook niet. Moderne bedrijven moeten dus luisteren, interactie bieden en mensen faciliteren om hun merk te revitaliseren. Anders krijg je net als Nokia, last van merkmoeheid of een aversie van al dat gekakel. Ook Sky Radio schreeuwt vaak via tv, print en outdoor reclames: wij schreeuwen niet, guaranteed dj free! Maar Radio 538 luistert wel, biedt interactie en wordt ervaren als: voor en door jongeren. Niet vreemd dat het merk nu beminder is dan Sky. Nog meer voorbeelden? Ik noem ze niet. Kom zelf luisteren op 19 oktober 2004 naar Michael Moon. De Amerikaanse merkenspecialist en auteur van bestseller "Firebrands", een boek dat ruim 1 miljoen keer over de toonbak van Amazon gierde. Moon spreekt op het IAB congres adding the Interactive Ingredient. En met de hand op mijn hart: luisteren naar deze man wordt beloond!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies