Leve de DVR!

Vorig artikel Volgend artikel
1100003700img_prod_large_E85

[Stephan Fellinger] Afgelopen week heb ik een nieuw speeltje gekocht, een harddisk recorder voor TV. De DVR (Digital Video recorder) sluipt onze huiskamer in en voor rond de € 500 ben ik nu ervaringsdeskundige geworden. Ik merk nu al dat opnemen en op een ander moment bekijken nog veel makkelijker is geworden t.o.v. mijn oude videorecorder. Na 1 week merk ik ook dat ik daarom nog minder programma's consumeer op het moment van uitzenden en ik loop zo een hoop commercials mis :-)

Toevallig was er afgelopen week een discussie in de VS georganiseerd door de AAF , de Amerikaanse bond van adverteerders en daaruit kwam naar voren dat 75% van de adverteerders verwacht dat de DVR het medialandschap totaal zal doen wijzigen. Dezelfde adverteerders gaven verder aan dat zij binnen 3 jaar, 15 a 17% van hun marketingbudget aan interactieve marketing zullen gaan uitgeven.

Nog even terug naar de DVR. Ik besef nu dat nu bijna alles van waarde bij mij thuis op een harde schijf staat. Mijn foto's via de digitale camera, mijn muziek via mijn iPod en nu mijn video's via een DVR, maar een ding is helder met dit soort zaken, ik bepaal het moment van consumeren en dat is nog even moeilijk te verteren voor voor traditionele media, want hoe moet dat nu met de financiering via adverteerders?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies