Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Inmiddels gebruiken wereldwijd 180 Luchtvaartmaatschappijen Twitter als een van hun communicatiekanalen voor marketing en customer services doeleinden. Dagelijks plaatsen ze gemiddeld 4.1 tweets (KLM 13.1 tweets). 65 Procent van deze tweets zijn promotioneel tegenover 24 procent gericht op customer services, de rest zijn algemeen.
Het meest actief is Jetblue met meer dan 1.6 miljoen loyale fans welke het account volgen. De maatschappij was vorig jaar zeer succesvol met een Twitter-actie ter viering van de 10e verjaardag van de Jetblue waarbij 1.000 gratis vluchten werden weggegeven. Beduidend minder doet United Airlines het waar 57 procent van de tweets negatief is tegenover 33 procent positief. 164 mensen twitteren dagelijks over United. De maatschappij zelf doet deze af met gemiddeld 3.3 tweets hetgeen aangeeft dat er duidelijk een onbelans is in deze vorm van communiccatie.
[Bron]
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024