Hoe Luchtvaartmaatschappijen Twitter gebruiken [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
Hoe Luchtvaartmaatschappijen Twitter gebruiken [Infographic]

Inmiddels gebruiken wereldwijd 180 Luchtvaartmaatschappijen Twitter als een van hun communicatiekanalen voor marketing en customer services doeleinden. Dagelijks plaatsen ze gemiddeld 4.1 tweets (KLM 13.1 tweets). 65 Procent van deze tweets zijn promotioneel tegenover 24 procent gericht op customer services, de rest zijn algemeen.

Het meest actief is Jetblue met meer dan 1.6 miljoen loyale fans welke het account volgen. De maatschappij was vorig jaar zeer succesvol met een Twitter-actie ter viering van de 10e verjaardag van de Jetblue waarbij 1.000 gratis vluchten werden weggegeven. Beduidend minder doet United Airlines het waar 57 procent van de tweets negatief is tegenover 33 procent positief. 164 mensen twitteren dagelijks over United. De maatschappij zelf doet deze af met gemiddeld 3.3 tweets hetgeen aangeeft dat er duidelijk een onbelans is in deze vorm van communiccatie.

[Bron]

Meer content

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies