GM Integrated Viral Marketing

Vorig artikel Volgend artikel
1106090399worldmap

[Igor Beuker] Via een tip van Paul (gracias!) kwam ik op een briljant concept van General Motors Corporation. Uit de Amerikaanse campagne van GM blijkt een inventieve marketing visie. GM laat n.l. zien dat een modern merk, niet alleen moet ‘zenden’ (bereiken via traditionele media) maar ook moet faciliteren, raken en betrekken (via interactieve media).

Dit doet men met een offline en online viral marketing campagne. Volledig geïntegreerd. Slim natuurlijk want een consument (lees mens) begeeft zich vaak in zowel de echte als in de virtuele wereld (offline en online).

GM lanceerde een outdoor campagne via billboards. Van San Francisco tot New York hangen billboards met daarop: 1 woord. Ieder billboard bevat 1 uniek woord. Als je alle woorden hebt gevonden, moet je even puzzelen en van alle woorden 1 slagzin vormen. Op de actiesite faciliteert GM mensen om samen met hun vrienden uit verschillende steden, alle woorden (billboards) te vinden. Hierdoor ontstaat een geweldig buzz effect. Want mensen uit San Francisco e-mailen hun vrienden uit New York: hee joh, kun jij mij het woord mailen dat op de GM abri hangt op 1535 Broadway (Times Square), ik kan n.l. een auto winnen als ik alle woorden heb gevonden.

De winnaar van deze aktie maakt kans op een hele dikke wortel (incentive), n.l. een splinternieuwe Buick, Chevrolet of ander paardje uit de GM stal. De slagzin en de winnaar worden bekendgemaakt op 31 januari 2005. Offline viral marketing combineren met online viral marketing. En dubbele attentiewaarde voor je offline en online promoties. En een enorm wow of buzz effect creëren rondom je merk. GM, you rock! Bekijk hier de actiesite.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies