Flashback 2004 Doorbraak Viral & Buzz

Vorig artikel Volgend artikel
1104238843clip_image001

[Igor Beuker] In 2004 brak viral, buzz of word-of-mouth marketing ook in Nederland eindelijk door. In de UK lanceert men inmiddels wekelijks een online viral buzz campagne. En die gekke eilandbewoners doen niet mee aan de Euro, rijden links i.p.v. rechts en hebben wel meer vreemde gewoontes. Maar qua viral marketing kunnen we in Nederland nog heel veel van de Britten leren.

Internet werd dit jaar in Nederland dan ook eindelijk echt erkend als massamedium. En iedere actieve adverteerder met digitale ambities probeerde via online viral marketing een 'buzz' rondom zijn merk te creëren. Goede voorbeelden zijn de 'Yo Oma' viral commercial van DE, en de stempelactie van Basiq Air. Wegens het succes van deze acties zal viral marketing in 2005 door veel meer adverteerders ingezet worden. Dus de creatieve digitale bureaus krijgen het druk in 2005. Wij kunnen er ook geen genoeg van krijgen. Lees ons buzz interview in ReclameWeek of bekijk de viral voorbeelden uit de rest van de wereld: BMW 1 april, Ikea en Honda. Veel plezier!

Recente artikelen van Igor Beuker: Virtual Holidays Vibi: Nokia Vibra Phone

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies