Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Google.org gaat 2,5 miljoen dollar investeren in de innovatieve lesmethode Can’t Wait to Learn van War Child. De investering is een van de negen uitverkozen projecten wereldwijd die vandaag van Google.org een bijdrage ontvangt voor beter onderwijs. Het doel van de investering is om nog meer kinderen uit conflictgebieden in de toekomst kwaliteitsonderwijs te kunnen laten volgen met behulp van tablets.
Can’t Wait to Learn
Met Can’t Wait to Learn volgen kinderen uit conflictgebieden officieel goedgekeurd basisschoolonderwijs. De lesmethode bestaat uit educatieve games zodat kinderen spelenderwijs leren rekenen en lezen. De afgelopen jaren wezen pilots in Soedan al uit dat deze methode aanslaat en goed toepasbaar is voor kinderen uit conflictgebieden.
Met de miljoeneninvestering van Google.org gaat War Child het al eerder gestarte programma verder technisch optimaliseren en nieuwe tablets aanschaffen. Google brengt door de inzet van eigen medewerkers tevens tijd, kennis en expertise in. Daarnaast kan Can’t Wait to Learn met deze steun uitbreiden naar een ander, nog te bepalen, land.
Alle materialen van Can’t Wait to Learn sluiten aan bij de leefwereld van de kinderen die er mee leren. Op dit moment worden voor drie landen games ontwikkeld met input van kinderen, ouders, lokale ontwerpers en tekenaars. In het komende jaar wil War Child ook speciale elementen in de games verwerken, waarmee oorlogskinderen psychosociaal worden ondersteund. De ambitie is dat in 2020 maar liefst 170.000 kinderen uit vier landen onderwijs krijgen via deze methode.
Over het programma
Voor de ontwikkeling van Can’t Wait to Learn werkt War Child samen met een aantal belangrijke partners: onderzoeksinstituut TNO, de ministeries van Onderwijs in Soedan, Jordanië en Libanon, Butterfly Works, game-ontwikkelaar Flavour, de Ahfad Universiteit en UNICEF. Dankzij steun van het Droomfonds van de Nationale Postcodeloterij, de IKEA Foundation en Google.org hebben oorlogskinderen weer zicht op een betere toekomst.
Verder lezen over Google
Online02.05.2024
Verberg nu je ex van herinneringen op Google Foto’s
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Verder lezen over Onderwijs
Gadgets05.04.2023
Dit is de ideale headset voor jonge leerlingen & onderwijsinstellingen
Metaverse04.03.2022
Waarom mammoeten belangrijk zijn voor het metaverse
Technology08.10.2021
Apple onthult nieuwe middelen om op de basisschool te leren programmeren
en inclusieve apps te leren ontwerpenNieuws06.01.2021
BBC maakt kindertelevisie met als doel thuisonderwijs
Volgt de NPO ook?Online08.12.2020
Hybride examens en toetsen worden in 2021 gemeengoed
Media29.10.2020
35 bekende schrijvers pleiten voor andere aanpak leesonderwijs
Online02.04.2020
NPO Zappelin komt met oplossing voor kinderen zonder laptop of tablet
Extra Schooltv-programmering op themakanaalSocial Media26.06.2018