Facebook lanceert redesign

Vorig artikel Volgend artikel
Facebook lanceert redesign

Gisteren vierde Facebook haar zesde verjaardag en een nieuwe mijlpaal: 400 miljoen gebruikers. Facebook vierde dit in stijl door een complete redesign van de homepage te lanceren. De mededeling 'Welkom op je nieuwe, vereenvoudigde startpagina.' vanmorgen slaat de spijker op zijn kop. Eerder stuitte Facebook nog op massaal protest tegen de splitsing in een nieuwsoverzicht en een liveoverzicht. De redesign van vandaag levert tot nu toe overwegend positieve reacties op, gezien de eerste feedback van facebook-vrienden.

De 'handleiding voor de startpagina van Facebook' laat in het kort alle veranderingen zien. Een van de grootste wijzigingen is het menu aan de bovenkant. Zo zijn verzoeken, berichten en meldingen nu naast het logo geplaatst en lichten ze op bij nieuwe updates. Daarnaast zijn er drie menu-items overgebleven: home, profiel en account. Compact, intuïtief logisch, en daardoor een stuk handiger.

De andere grote verandering is de weergave van inhoud, toepassingen en chats. Het menu is zodanig ingedeeld dat je inhoud van vrienden een stuk sneller en makkelijker kunt vinden. Bij toepassingen, games en groepen worden de favorieten van vrienden naar boven getoverd wat mogelijk tot een hogere conversie leidt.

-746.jpg


Kijk voor een volledig overzicht van de wijzigingen naar de sitetour op Facebook.

Meer content

Anique Strijthaegen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies