Nieuwe Mission Statement Yahoo

Vorig artikel Volgend artikel
1170698706Yahoo

Vorig jaar heeft Yahoo! er geen ruchtbaarheid aan gegeven, maar wel een nieuwe Mission Statement bekend gemaakt. Eerst intern.

De nieuwe Mission Statement van Yahoo is::

"Yahoo's mission is to connect people to their passions, their communities, and the world's knowledge. To ensure this, Yahoo offers a broad and deep array of products and services to create unique and differentiated user experiences and consumer insights by leveraging connections, data, and user participation."

De lancering van de Brand Universe speelt hierin een grote rol, alsook de community en user generated content sites als Flickr en Del.isio.us. Yahoo kreeg trouwens vorige week veel kritiek over het feit dat vanaf 15 maart je niet meer kan inloggen met je originele Flickr account, maar alleen met een Yahoo account. De early adopters van flickr willen niets hebben van Yahoo. Ook het gebruik van de foto's getagged met "Wii" stuite op verzet van de uigenaren van deze .

Yahoo zet grote stappen richting de nieuwe mission statement. Er werden lokale city-Matchups gelanceerd in Bangalore en New Delhi.

In deze OurCity pagina's, worden verhalen, nieuws en foto's van de inwoners van de stad gedeelt. De foto's zijn natuurlijk van Flickr afkomstig, welke simpel door de Tag "Bangalore" opgepikt worden.

Andere Vertical portals van Yahoo zijn: Yahoo Food, en Yahoo Wiien Yahoo Health Capessa. Deze laatste wordt in samenwerking met P&G beheerd, waarbij Procter & Gamble natuurlijk een schat aan consumenten informatie meebrengt maar ook weer te weten komt.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies