Onderzoek naar Merkkoppeling

Vorig artikel Volgend artikel
1097511359pfizer

Merkkoppeling is nog een relatief nieuw begrip, waar nog weinig onderzoek naar gedaan is. In de scriptie van Jasper Bronner (research executive bij Kobalt) geeft hij aan waarom merkkoppeling belangrijk is bij het genereren van effect. Bronner is op zoek gegaan naar variabelen die van invloed zijn op merkkoppeling. Hij is de eerste die naast inhoudskenmerken van een commercial ook let op kenmerken van de respondent/consument zoals leeftijd, opleiding, merkbinding en reclame attitude. Uit het onderzoek blijkt de merkbekendheid, waardering voor de commercial en opleiding van de respondent de variabelen te zijn met de meeste invloed.

Wat betreft de inhoud van de commercial is de duidelijkheid, het aantal keer dat het merk in beeld komt of genoemd wordt en het vroeg communiceren van de hoofdboodschap het meeste van invloed op de merkkoppeling. Klik hier voor de presentatie van Bronner tijdens het Marketing Information Event in Rotterdam.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies