Online01.02.2011

Bol.com opent winkel voor concurrenten


bol-com-opent-winkel-voor-concurrenten.jpg
bol-com-opent-winkel-voor-concurrenten.jpg

Bol.com komt met een nieuw verkoopmodel in Nederland en opent een webwinkel voor andere aanbieders van elektronica-artikelen. Met Bol.com Plaza kunnen retailers hun actuele aanbod via bol.com beschikbaar stellen.

Bol wil hiermee een volgende stap zetten in de verbreding van het winkelaanbod om klanten meer keuze te kunnen bieden in prijs en aanbod binnen de website en denkt met deze stap ook een revolutie te ontketenen in de traditionele retailmarkt. Volgens het persbericht is de webwinkel de eerste winkel in Nederland die een dergelijke verkoopconstructie aanbiedt. Het model komt redelijk overeen met de trend van Brandstores in warenhuizen. Bij de start zijn er inmiddels overeenkomsten gesloten met de elektronicaverkopers Megapool, Informatique, Internetshop en Bobshop.

Deze merken bieden met ingang vanaf vandaag hun artikelen aan via de vernieuwde site. Het elektronica-aanbod van partners is volledig geïntegreerd. Bol.com Plaza is in deze beginfase opengesteld voor de elektronicacategorieën foto- en videocamera’s, desktops, monitoren, notebooks en home entertainment. Op dit moment staat de nieuwe Plaza echter nog niet live.