Google Nieuws wordt meer relevant

Vorig artikel Volgend artikel
Google Nieuws wordt meer relevant

Google heeft een redesign gereleased voor de Google Nieuws site voor Engels-talige gebruikers in de VS. De update focust zich op de presentatie van nieuwsverhalen vanuit de hele wereld en lokaal op een manier die meer "customizable en user-centric" is.

Maar nieuws is eigenlijk ook persoonlijk. Iedereen ziet het nieuws anders door verschillende interesses, locaties, jobs en nog een aantal andere factoren. Met een aantal veranderingen wil Google het nieuws meer relevant voor de verschillende gebruikers maken.

Bij Google proberen ze ook om interessante verhalen, "you didn’t know existed", beter in kaart te brengen en om het makkelijker voor iedereen te maken deze te delen via sociale netwerken.

Het nieuwe hart van de homepage is het item "News for you": een stroom aan headlines automatisch aangepast aan de interesses van de gebruiker.

Om dat goed te krijgen maak je gebruik van "Edit personalization". Daar kan je opgeven hoeveel je  geïnteresseerd bent in Business, Gezondheid, Entertainment, Sport of een ander onderwerp dat je toe wil voegen.

Meer info via het Google Blog (deel 2) of onderstaande video.

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies