Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Google heeft een redesign gereleased voor de Google Nieuws site voor Engels-talige gebruikers in de VS. De update focust zich op de presentatie van nieuwsverhalen vanuit de hele wereld en lokaal op een manier die meer “customizable en user-centric” is.
Maar nieuws is eigenlijk ook persoonlijk. Iedereen ziet het nieuws anders door verschillende interesses, locaties, jobs en nog een aantal andere factoren. Met een aantal veranderingen wil Google het nieuws meer relevant voor de verschillende gebruikers maken.
Bij Google proberen ze ook om interessante verhalen, “you didn’t know existed“, beter in kaart te brengen en om het makkelijker voor iedereen te maken deze te delen via sociale netwerken.
Het nieuwe hart van de homepage is het item “News for you”: een stroom aan headlines automatisch aangepast aan de interesses van de gebruiker.
Om dat goed te krijgen maak je gebruik van “Edit personalization“. Daar kan je opgeven hoeveel je geïnteresseerd bent in Business, Gezondheid, Entertainment, Sport of een ander onderwerp dat je toe wil voegen.
Meer info via het Google Blog (deel 2) of onderstaande video.
Verder lezen over Google
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Online19.01.2024