Recruitment Summerschool

Vorig artikel Volgend artikel
1187939801jobs

22 en 23 augustus werd in Mediaplaza een Recruitment Summerschool georganiseerd voor hr managers, arbeidsmarkt communicatieadviseurs en recruiters. Else was als bloggende reporter aanwezig:

Joost Schrage, verbonden aan ARA M/V, onderdeel van de ARA Groep bespreekt op dag twee de do's and dont's van arbeidsmarktcommunicatie aan de hand van offline en online voorbeelden.

Centraal staat het belang van 'passende' arbeidsmarktcommunicatie; past de uiting bij je organisatie en past het bij de openstaande functie. Je kunt bijvoorbeeld van alles zeggen over consultants maar niet dat hun baan één grote adrenalinekick is. Dus als je niet van plan bent parachutespringen te gaan met je toekomstige consultants haal dan die afbeeldingen uit je wervingscampagne.

Joost geeft aan dat in al je uitingen de identiteit van de organisatie centraal moet staan. Je arbeidsmarktcommunicatie moet naadloos aansluiten op de uitingen die je doet naar stakeholders, consumenten en eigen medewerkers.

Tijdens de interactieve sessie deelden ook de aanwezigen hun online experimenten. Bijvoorbeeld Bouwmaat die komt met 'een 2.0-achtige' entree van hun werkenbijbouwmaat.nl. Twee researchers van het recruitmentteam van Mercuri Urval experimenteren momenteel met een blog voor en door (toekomstige) medewerkers.

Joost adviseert te experimenteren met nieuwe media als weblogs, RSS, Search Engine Marketing en games mits het middel aansluit bij de doegroep.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies