Hoe zit het met jouw abonnementen?

Vorig artikel Volgend artikel
1121247322button

Volgens Maurice de Hond heeft veertig procent van de Nederlanders een abonnement op een krant, tijdschrift of service, omdat ze dat zijn vergeten op te zeggen. Veel abonnementen worden stilzwijgend verlengd en consumenten betreuren dat.

De Fransen hebben dit beter geregeld en geldt er een wet die bedrijven verplicht om consumenten te attenderen op de verlenging, zodat tijdig kan worden opgezegd. Helaas zijn we in Nederland nog niet zover.

Ik weet niet hoe het met de gemiddelde Nederlander zit als het gaat om online subscriptions maar grosso modo kun je gerust stellen dat ook online het niet echt goed gesteld is met attenderen op het feit dat je ergens voor bent ingeschreven. Met emails hebben we dan wel een opt-in en opt-out mechanisme, maar probeer maar eens van al je overbodige nieuwsbrieven af te komen, betaald of onbetaald. (via).

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies